رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۳:۱۰ کد : ۱۹۰۹۳۷۷ سرخط اخبار

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با اشاره به نقش منفعلانه کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه گفت امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در پنجمین شب از شب‌های محرم، به پایداری نیروهای مقاومت فلسطین در غزه اشاره کرد و گفت تا به امروز شاهد پایداری، مقاومت و پاسخ شجاعانه نیروهای مقاومت بودیم و پایبندی نیروهای مقاومت به شروطی که برای آتش‌بس مطرح کرده‌اند بسیار مهم است.

وی گفت: مجموعه اهدافی که اسرائیل در نوار غزه در نظر داشت به پایان رسیده و الان اسرائیل در حال بمباران دوباره و سه‌باره این اهداف است همان کاری که در سال 2006 و در جنگ با لبنان انجام داد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه سخنانش گفت اسرائیل روز گذشته بار دیگر به خوی وحشیانه خود بازگشت و تعداد زیادی از غیرنظامیان، کودکان و زنان را به خاک و خون کشاند.

سید حسن نصرالله افزود: هدف اسرائیل از این اقدام، فشار بر رهبران مقاومت بوده تا آنها را وادار به عقب‌نشینی از شروطشان کند.

وی در ادامه به موضع اخیر کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه اشاره کرد و گفت: بیانیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی درباره حمله اسرائیل به نوار غزه همانند بیانیه سال 2009 و پس از تجاوز 22 روزه اسرائیل به این منطقه بود.

وی اضافه کرد که امروز از کشورهای عربی انتظار می‌رود در کنار غزه باشند نه آنکه به عنوان میانجی‌گر میان غزه و اسرائیل به ایفای نقش بپردازند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اغلب کشورهای عربی در قبال حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، نقش هلال احمر را ایفا می‌کنند، بدین معنی که به غزه سفر می‌کنند و کمک‌های مالی دارویی و غذایی ارسال می‌کنند.

وی در ادامه به سخنان یکی از وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نشست اخیر آنها در قاهره اشاره کرد.

سید حسن نصرالله گفت: این وزیر خارجه [اشاره سید حسن نصرالله به وزیر امور خارجه قطر است] گفت ما نمی‌توانیم به فلسطینی‌ها امیدی بیش از آنچه که می‌توانیم انجام دهیم بدهیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: این مقام عربی همچنین اعتراف کرد که برخی از اعراب در محاصره علیه غزه مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: سوالی که هم اکنون مطرح است، این بوده که با وجود این محاصره، چگونه این حجم سلاح به غزه رسیده است و چه کسی غزه را مسلح کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این موضوع کاملا قابل مشاهده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: امروز گشایش مرزها و رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

وی به تلاش گسترده اعراب برای رساندن سلاح به مخالفان سوریه اشاره کرد و گفت: اعراب کشتی مملو از سلاح برای مخالفان سوریه ارسال می‌کنند اما حتی یک فشنگ نیز به غزه ارسال نکرده‌اند.


نظر شما :