درگیری خونین کردهای سوریه با مخالفان بشار

۰۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۰۹۴۹۷ سرخط اخبار

 تازه‌ترین درگیری‌ها میان مخالفان سوری و کردهای این کشور در شمال شرق سوریه و در نزدیکی مرزهای مشترک با ترکیه چندین کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، به دنبال وقوع این درگیری‌ها در منطقه راس العین واقع در استان الحسکه در شمال شرق سوریه دست کم 9 تن از افراد مسلح از جمله هشت عضو جبهه النصره سوریه کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه عنوان داشت که این درگیری‌ها بعد از ظهر روز پنجشنبه میان دو گروه مسلح در شمال شرق سوریه روی داد.

فعالان سوری اعلام کردند که گردان‌های "غرباء الشام " با صدور بیانیه‌ای از ارتش آزادی سوریه خواسته بودند تا برای آزادی شهر الحسکه به این منطقه بیایند.

آنها همچنین اعلام کردند که با هر کسی که به روی مخالفان سوری آتش بگشاید مبارزه خواهند کرد و عزم خود را برای مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک. ک) جزم کرده‌اند.

درگیری‌های روز دوشنبه میان مخالفان سوری و کردها دست کم 34 کشته، از جمله 29 تن از نیروهای جبهه النصره و غرباء الشام بر جای گذاشت.

نیروهای کرد کنترل تعداد زیادی از شهرها و روستاهای مرزی در شمال شرق سوریه را در دست دارند و اعضای وابسته به "کمیته‌های حامی ملت کرد" با نیروهای ارتش آزاد سوریه مبارزه می‌کنند. اکثریت ساکنان مناطق شمال و شمال شرق سوریه را کردها تشکیل می‌دهند

کلید واژه ها: سوریه شمال شرق شمال شرق سوریه شرق سوریه شمال شرق در شمال شرق در شمال شرق سوریه سوری در شمال


نظر شما :