تهدید حمله به ایران، بازی با آتش است

۰۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۹۰۹۵۰۴ سرخط اخبار
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تهدید اقدام نظامی علیه ایران به روند مذاکرات با این کشور آسیب رسانده و با توجه به اوضاع کنونی منطقه، بازی با آتش است و جایگزینی برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با تهران وجود ندارد.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و طرف مذاکره کننده روسی در چارچوب گروه «1+5» معتقد است که تهدید اقدام نظامی علیه ایران روند مذاکرات با این کشور را دچار آسیب خواهد کرد.
 
ریابکوف در پایان نشست دیگری از نمایندگان سیاسی کشورهای گروه «1+5» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در بروکسل به خبرنگاران گفت: تهدید اقدام نظامی علیه ایران روند مذاکرات با این کشور را دچار آسیب خواهد کرد. در مجموع با وجود اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه ایران، در صورت امکان بکارگیری توان نظامی، اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران به مراتب وخیم تر خواهد شد. 
 
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: این وضعیت با در نظر گرفتن وخامت کنونی اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا که کشورهای منطقه یکی پس از دیگری دچار ناآرامی داخلی شده‌اند، بسیار خطرناک است.
 
این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد: در چنین شرایطی نباید با آتش بازی کرد و لازم است تا با احتیاط کامل اقدام نمود و این مسئله‌ای است که ما همواره از تمامی شرکای غربی خود در خواسته کرده‌ایم.
 
ریابکوف همچنین ابراز عقیده کرد که هم کشورهای عضو گروه «1+5» و هم مقامات تهران از بدون جایگزین بودن مذاکرات برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران آگاه هستند. 
 
ریابکوف افزود: مذاکره تنها راه برای حل اختلافات در این زمینه است و این بسیار خوب است که هم در داخل گروه «1+5» و هم طرف ایرانی به این مسئله به خوبی واقف هستند و اهمیت ادامه مذاکرات را درک می‌کنند.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :