رحیمی: شرکت های بیمه ایرانی تحریم ها را خنثی کرده اند

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۰۹۸۷۹ سرخط اخبار

معاون اول رئیس جمهور گفت: درحال حاضر شرکت های بیمه ایرانی توانسته اند علاوه بر پوشش نفت- کش های حامل نفت صادراتی ایران به اقصی نقاط جهان ، با ایجاد پوشش های مناسب بیمه ای برای سایر محموله های وارداتی و صادراتی،تلاش دشمنان برای تحدید تجارت خارجی ایران را خنثی سازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی صبح امروز(دوشنبه) در نوزدهمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، اظهار داشت: طی سالهای اخیر قدرتهای زورگوی غربی تحریم های ناجوانمردانه ای علیه نظام مالی و بیمه ای ما وضع کرده اند که علی رغم بروز برخی مشکلات، با برنامه ریزی های منسجم و ابتکارات صورت گرفته، خوشبختانه این تهدیدها، باعث ایجاد فرصت های جدید در صنعت بیمه کشور شده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: صنعت بیمه ایران ، نه تنها تحریم ها را دور زده، بلکه انحصار ظالمانه برخی کشورها در پوشش بیمه ای طرح های پیچیده و بزرگ مانند پالایشگاه ها، فرودگاه ها و کشتیرانی را شکسته است .

رحیمی با اشاره به اهمیت و لزوم گسترش فعالیت شرکت های بیمه ایرانی در عرصه" بیمه های عمر یا زندگی" تصریح کرد: با وجود اهمیت و کارکردهای بسیار، مخصوصا تامین پس انداز مطمئن برای زندگی و آتیه افراد خانواده ، این رشته هنوزجایگاه شایسته خود را نیافته و نقش آن دراقتصاد کشور و زندگی خانواده¬های ایرانی اندک است که باید با فرهنگ سازی، جهت درک مفهوم واقعی بیمه عمر به کمک نهادهای آموزشی و تبلیغات مناسب رسانه ها، میزان آگاهی افراد را از مزایای بیمه عمر افزایش داد.

وی صنعت بیمه را از مهمترین بخش های نظام مالی هر کشور در دنیای کنونی دانست و گفت: در واقع ایجاد امنیت اقتصادی، اجتماعی و روانی و پذیرش خطرات متنوع سرمایه گذاری در بازارهای پول و سرمایه، بدون حضور فعال شرکت های بیمه امکان پذیر نیست.

معاون اول رئیس جمهور افزود: صنعت بیمه هر کشور می تواند با حمایت از برنامه های اقتصادی، تأثیر قابل توجهی بر رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه مفهوم بیمه در فرهنگ و آموزه های ایرانی و اسلامی قدمت و پیشینه طولانی دارد خاطرنشان کرد: در این تعالیم دینی انسان ها به تعاون و همکاری در امور خیر دعوت شده اند و بیمه نیز در واقع یک تعاون بزرگ اجتماعی است که انسانها با هزینه اندک و مشارکت گروهی در آن، خسارت های ناشی از حوادث طبیعی و یا قصور و اهمال خود و دیگران را جبران می کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بیمه و فرهنگ آن درکشور ما طی سالهای اخیر با سیاستگذاری ها، تمهیدات و مشوق های مناسب شکوفا گردیده و در دولت های نهم و دهم نسبت به گذشته توجه بیشتری به این صنعت شده است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آمارهای رسمی در این خصوص تصریح کرد: با افزایش ضریب نفوذ بیمه، حق بیمه تولیدی کشور از سال 84 تا 90، حدود 500 درصد رشد داشته و جایگاه جهانی ایران در شاخص حق بیمه تولیدی ارتقاء یافته است.

رحیمی با تاکید بر اینکه هم اکنون 24 شرکت از 25 شرکت بیمه ای فعال ایران، غیردولتی هستند افزود: البته صنعت بیمه ایران، هنوز ظرفیت های خالی بسیاری دارد که باید با ارائه انواع خدمات نوین بیمه ای در بازار ، فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و افزایش ارتباطات با شرکت های بیمه غیرایرانی، بسترهای توسعه این صنعت را ایجاد کرده تا بتوانیم پوشش های بیمه ای را حتی به کشورهای همسایه و سراسر جهان اسلام نیز گسترش دهیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: آمارهای بین المللی در حوزه بیمه حاکی از پایین بودن ضریب نفوذ بیمه و سرانه حق بیمه در دنیای اسلام است و در حال حاضر سهم بیمه در اکثر کشورهای اسلامی از یک درصد تولید ناخالص داخلی آنها فراتر نمی رود.

وی با بیان اینکه بازار بیمه اسلامی در حال رشد و پاگرفتن است، تصریح کرد: شرکت های بیمه اسلامی می توانند روش ها و مهارت های متعارف را از کشورهای خارجی بیاموزند که البته برای رشد به سرمایه گذاریهای عظیمی نیاز دارند و کارشناسان پیش بینی می کنند که در سال 2015 ارزش حق بیمه ها در کشورهای اسلامی به 7.4 میلیارد دلار برسد.

رحیمی با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران جهت هرگونه حمایت از صنعت بیمه آمادگی کامل دارد.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از دانشنامه بیمه که توسط پژوهشکده بیمه تهیه و تدوین شده است، رونمایی شد.

کلید واژه ها: بیمه صنعت های بیمه اول رئیس صنعت بیمه اول رئیس جمهور بیمه ای سرمایه شرکت های بیمه حق بیمه حق


نظر شما :