بازاریابی‌ نفتی گسترده چینی‌ها در تهران

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۱۵۲۸۳ سرخط اخبار
شرکت های مختلف چینی از بازاریابی و یافتن مشتری ایرانی به عنوان مهمترین هدف حضور در نمایشگاه نفت تهران خبر می دهند و در این بین پای برخی از شرکت های ساختمان ساز چینی هم به صنعت نفت کشور باز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با افزایش تحریم های بین المللی و خروج تدریجی شرکت های خارجی، مشارکت شرکت های چینی در بخش های مختلف توسعه ای صنعت نفت کشور نه تنها کاهش نیافته است که هم اکنون چین به بزرگترین شریک استراتژیک صنعت نفت کشور بدل شده است.

بر این اساس در چند سال اخیر توافق ها و مذاکراتی با شرکت های چینی انجام شده است به طوری که حجم قراردادهای نفتی چینی ها فقط در بخش بالادستی صنعت نفت به بیش از 30 میلیارد دلار می رسد به طوری که هم اکنون توسعه 3 میدان عظیم نفت کشور همچون آزادگان جنوبی، یادآوران، آزادگان شمالی به پیمانکاران چینی واگذار شده است.

البته این روزها چینی ها در تامین کالا، قطعات یدکی، تجهیزات و دکل های حفاری دریایی و خارجی حتی گوی سبقت را از سازندگان و صنعتگران ایرانی ربوده اند به طوری که این افزایش منجر به انتقادهایی از سوی سازندگان داخلی شده است.

در شرایط فعلی مهمترین نقدی که از افزایش حضور و مشارکت شرکت های چینی مطرح می شود فروش برخی از کالا و تجهیزات غیراستاندارد و یا با کیفیت پایین است ضمن آنکه به دلیل ناتوانی بانک های داخلی، هم اکنون بازار فاینانسورهای چینی با سودهای بالا در صنعت نفت کشور سکه شده است.

افزایش حضور چینی ها در صنعت نفت تنها معطوف به طرح و پروژه های بالادستی نفت و گاز نبوده و این شرکت های آسیایی در نمایشگاه هجدهم نفت تهران هم حضوری چشمگیر داشته اند.

در به در دنبال مشتری نفتی در تهران

جنت چن مدیر صادرات شرکت شنیانگ دیبنگ استین برای نخستین بار به عنوان تولیدکننده انواع لوله های فولادی صنایع نفت و گاز در نمایشگاه تهران حضور یافته است بازاریابی و سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران را مهمترین عامل حضور در تهران اعلام کرد و گفت: این شرکت به دنبال جذب مشتری و دستیابی به فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران است.

استفاده بازرگانان چینی از فرصت تحریم

ویجون آن مدیر بازرگانی شرکت کواسیک چین هم از تحریم غرب به عنوان فرصتی برای حضور در نمایشگاه نفت تهران یاد می کند و معتقد است: بازرگانان چینی، تحریم های غرب را فرصتی برای گسترش حضور خود در ایران می دانند.

وی با تاکید بر اینکه بازرگانان چینی، به مسائل سیاسی توجهی نمی کنند و منافع تجاری خود را در همکاری با ایران در اولویت قرار می دهند، تصریح کرد: کواسیک در نخستین حضور خود در تهران، مشتریان بالقوه بسیاری یافته و امیدوار است بتواند با مشارکت ایرانی ها، تجارت خود را توسعه دهد.

وانگ جییانپو رئیس شرکت ونژو ژنگت والو چین هم هدف از حضور در نمایشگاه تهران را بازاریابی و جذب مشتری عنوان می کند و می افزاید: بازار نفت و گاز ایران ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد بازار خوبی برای حضور آسیایی ها است.

ورود ساختمان سازهای چینی به نفت ایران

پگی ژانگ مدیر فروش شرکت کوکو که تولیدکننده شیرآلات چینی بوده، هدف از حضور در تهران را مشتری یابی عنوان کرد و گفت: فعالیت در ایران را از  پروژه های ساختمانی آغاز کرده و با مشاهده ظرفیت چشمگیر صنعت نفت، برای حضور در این زمینه نیز اشتیاق پیدا کرده ایم.

به گفته این مقام چینی سابقه حضور کوکو در ایران سبب شده بتواند از زیرساخت های بانکی لازم برای دور زدن تحریم ها بهره مند شود و به همین دلیل، به شتاب گرفتن تجارت خود در صنعت نفت ایران امیدوار است.

چینی ها جای غربی ها را پر می کنند

ویژیان گو مدیر فروش شرکت چینی ساپکان با اشاره به تحریم نفتی ایران، اظهار داشت: با توجه به حضور بیشتر شرکت هایی از دیگر نقاط جهان همچون چین، روسیه و برزیل، ایران مشکلی برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود نخواهد داشت.

وی با اشاره به حضور چندین ساله در نمایشگاه نفت تهران، بیان کرد: ساپکان چین با مشاهده ظرفیت بالای بازار ایران، تصمیم گرفتند یک شعبه دائمی در این کشور عضو اوپک ایجاد کنند تا توانند خدمات بهتر و سریع تری به مشتریان خود ارائه کنند.

بر اساس گزارش سایت وزارت نفت، ساپکان از شرکت های پیشرو چینی در زمینه فناوری های اتوماسیون و کنترل فرایند به شمار می آید در پروژه هایی همچون توسعه میدان یادآوران و میدان های نفتی غرب کارون و همچنین چند پروژه پالایشگاهی و نیروگاهی دیگر، حضور فعالی در بازار انرژی ایران دارد.

فرصت برای جذب مشتری بیشتر

یو ژی گن مدیر تجارت خارجی شرکت چینی اچ.تی.سی که در ساخت توربین های بخار و ژتراتور فعالیت می کند هم خواستار افزایش فعالیت های خود در صنایع نفت، گاز و انرژی ایران است.

ژیانگ جیامینگ مدیر صادرات شرکت سی.تی پی.چین هدف از حضور در تهران را بازاریابی و دستیابی به فرصت های بزرگ سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: بازار نفت و گاز ایران بازار بزرگی است که جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی دارد.

این مقام چینی از حضور در نمایشگاه به عنوان فرصتی برای بازاریابی و جذب  مشتری یاد می کند و می گوید: هم اکنون با برخی از شرکت های ایرانی همکاری هایی را آغاز کرده ایم.

امی هو از مسئولان شرکت چینی هایچنگ پترولیوم به عنوان تولیدکننده تجهیزات نفتی با تاکید بر اینکه این شرکت آینده روشنی را برای خود در این بازار پیش بینی می کند، گفت: نمایشگاه نفت تهران فرصتی مناسب برای یافتن مشتریان بالقوه در بازار ایران است.

جکی ژانگ مدیر فروش شرکت چینی چنگدو ویستا یکی از تولید کنند گان و تجهیزات سازه های فلزی در چین است،  اعلام کرد: اگرچه کارشکنی های غرب سبب برخی مشکلات اقتصادی شده، شرکت چنگدو ویستا به توسعه فعالیت های خود در ایران، به ویژه در سال آینده امیدوار است.

وی با اشاره به سابقه حدود هفت ساله همکاری با ایران، تاکید کرد: تاکنون در  در پروژه هایی همچون پالایشگاه نفت اصفهان با ایران همکاری کرده است.

مشارکت با ملی حفاری برای ساخت دکل

ییلی گو مدیر شعبه شرکت شانگهای پودونگ ییلدینگ که در بازار حفاری فعالیت می کند با اشاره به این که بازار نفت ایران بزرگ و جذاب است، اعلام کرد: حضور در این بازار برای شرکت های خارجی سودآور است و در حال ساخت سکوهای حفاری نفت برای شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود: تحریم ها نمی تواند مانع همکاری شرکت های چینی با شرکت های نفتی ایرانی شود و همچنان خواهان ادامه حضور در بازار جذاب نفت و گاز ایران هستیم.

فروش تجهیزات حفاری با واسطه به ایران

جیمز مائو مدیر فروش شرکت چینی نیبه که با سفر به تهران نخستین حضور خود را در صنعت نفت تجربه می کند، گفت: با حضور در تهران امیدواریم که نماینده یا توزیع کننده ای برای محصولات خود پیدا کنیم.

ماشنگ هوی مدیرعامل دفتر تهران شرکت چینی گئوفگ که در زمینه ساخت و تامین دکل های حفاری و ارائه انواع تجهیزات و خدمات حفاری فعالیت می کند، گفت: تجهیزات شرکت گئوفنگ حدود ١٠ سال است که از طریق واسطه ها در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد و شرکت های ایرانی نیز تعدادی از دکل های خود را از این شرکت خریداری کرده اند.

هوی از راه اندازی دفتر تهران این شرکت چینی خبر داد و یادآور شد: این شرکت نسبت به بازار ایران شناخت کافی دارد و ما نسبت به نیازهای این بازار و چگونگی پاسخ گویی به آن ها مطلع هستیم.

وی افزود: شرکت گئوفنگ مذاکراتی را با شرکت های ایرانی برای فروش، اجاره دکل های حفاری و ارائه انواع خدمات حفاری داشته است و بسیاری از شرکت های فعال در زمینه حفاری از مشتریان این شرکت به شمار می روند.

لی چنگ ون رئیس بخش صادرات بین المللی شاندانگ شنگلی استیل پایپ چین به عنوان سازنده لوله های فولادی مورد نیاز بخش ترانزیت نفت و گاز، گفت: هنوز همکاری و فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده ایم، اما امیدواریم که این همکاری ها هر چه زودتر آغاز شود و وارد صنعت نفت و گاز ایران شویم.

ون خاطرنشان کرد: شاندانگ با هدف بازاریابی و آغاز همکاری با شرکت های داخلی ایران، در این رویداد نفتی حضور یافته است.

 

کلید واژه ها: صنعت صنعت نفت حفاری گاز تجهیزات چین شرکت چینی در نمایشگاه نفت و گاز این شرکت مشتری بازاریابی و تحریم در صنعت در صنعت نفت بازاریابی پروژه خارجی ایران نفت کشور نفت تهران سرمایه گذاری سرمایه فرصتی مشتریان فروش شرکت شرکت های چینی از شرکت های از شرکت نمایشگاه نفت تهران نمایشگاه نفت با شرکت هم اکنون صنعت نفت کشور حضور در نمایشگاه از حضور در مدیر فروش گاز ایران از حضور با شرکت های مدیر فروش شرکت بازار ایران و گاز ایران حضور در تهران دکل های نفت و گاز ایران دکل


نظر شما :