طرح جدید دنیس راس برای حل بحران خاورمیانه

۲۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۵ کد : ۱۹۱۰۳۶۳ سرخط اخبار

به گزارش فارس، هفته نامه المنار نوشت: دنیس راس یهودی – آمریکایی تحرکات جدیدی را برای تدوین طرحی سیاسی به منظور حل درگیری فلسطینی ها و اسرائیل رهبری می کند که در آن تحولات اخیر منطقه به ویژه در عرصه فلسطین را مد نظر قرار می دهد.

یک منبع دیپلماتیک آگاه به هفته نامه المنار گفت: راس در تماس دائم با دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است و تحرکات خود را با تل آویو هماهنگ می کند و همچنین اخیرا برای دومین بار با فلسطینی هایی که روابط دوستانه ای با آنها دارد، ملاقات کرده است و این فلسطینی ها به رسمی مسئولیت دارند یا مشورت دهی می کنند.

وی افزود: راس تلاش می کند که طرحش روی میز رئیس جمهوری آمریکا قرار گیرد و در تلاش برای تصویب آن است و این طرح در ساختار غیرنهایی آن دارای مفادی است که بخش هایی از کرانه باختری را - تحت پوشش امنیت راهبردی که اسرائیل خواهان آن است- جدا می کند که به طور مشخص، غرب و شمال و شرق این منطقه را در بر می گیرد.

این منبع گفت: راس بزودی به منطقه سفر خواهد کرد و وی در طرح خود به طرح ایهود باراک استناد می کند که خواهان برپایی کشوری فلسطینی در مرزهای موقت است و بحث درباره مسائل اصلی دشوار به 10 سال دیگر موکول می کند.

کلید واژه ها: راس


نظر شما :