هشدار بی سابقه بان کی مون به اسرائیل

۳۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۹۱۰۶۰۱ سرخط اخبار

 دبیرکل سازمان ملل در تندترین و بی سابقه ترین انتقادات خود از رژیم صهیونیستی از تل آویو خواست به "مسیر خطرناک" شهرک سازی ها که "امیدها برای ادامه مذاکرات صلح و ایجاد آینده ای همراه با آرامش و صلح برای دو طرف اسرائیلی و فلسطینی را از بین می برد"، خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه داون - چاپ پاکستان- بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در پایان سال 2012 اظهار داشت: روند صلح خاورمیانه به بن بست کامل رسیده است.

وی افزود: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی بیش از هر زمان دیگری رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند و به نظر می رسد راه حل دو کشوری بیش از هر زمان دیگری کنار گذاشته شده است.

بان کی مون تاکید کرد: من بیش از هر زمان دیگری نسبت به فعالیت شهرک سازی در کرانه باختری بخصوص اطراف بیت المقدس نگرانم. این اقدام تهدیدی جدی علیه تلاش ها در جهت تشکیل کشور فلسطین است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: من از اسرائیل می خواهم از ادامه حرکت در این مسیر خطرناک خودداری کند اقدامی که امیدها برای از سرگیری مذاکرات و ایجاد آینده ای در صلح و آرامش برای اسرائیل و فلسطین را نابود می کند.

وی تاکید کرد: بیایید تا دیر نشده به روند صلح بازگردیم.

پیش از این جفری فلتمن، معاون بان کی مون در امور سیاسی گفته بود که شهرک سازی های اسرائیل نقض قوانین بین المللی است و امیدها برای راه حل صلح آمیز و گفتگو را از بین می برد.


نظر شما :