مخالفان مصر برای انتخابات متحد می شوند

۰۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۱۰۸۰۹ سرخط اخبار

خبرگزاری رسمی دولت مصر (منا) به نقل از رهبر حزب مدنی الوفد اعلام کرد ائتلاف مخالفان موسوم به «جبهه نجات ملی» در انتخابات پارلمانی پیش رو در همه حوزه های انتخابیه با یک فهرست واحد شرکت خواهد کرد.
»سید البداوی» سه شنبه شب گفت: «این جبهه که حزب متعلق به وی را نیز شامل می شود، یک کمیسیون هماهنگی را به منظور متحد کردن تلاش ها برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده که قرار است بعد از گذشت دو ماه از تصویب قانون اساسی برگزار شود، تشکیل داده است.»
به اعتقاد برخی تحلیلگران مصری بعید به نظر می رسد این جناح مخالف بعدها ، اعتراضات گسترده و سراسری را برضد قانون اساسی که در همه پرسی اخیر این کشور به تصویب رسید خواستار شود اما احتمالا تلاش خود را بر تضمین کرسی های خود در انتخابات پارلمانی که قرار است پس از تصویب قانون اساسی برگزار شود ، متمرکز خواهند کرد.
«هاشم قندیل» نخست وزیر مصر ، تصویب قانون اساسی جدید مصر را که رسما اوایل سه شنبه از سوی کمیسیون عالی انتخابات اعلام شد، به مردم کشورش تبریک گفت.
«سمیر احمد ابوالمطی »، رئیس کمیسیون عالی انتخابات مصر سه شنبه شب اعلام کرد پیش نویس قانون اساسی جدید مصر با شصت و سه و هشت دهم درصد 63.8 آرا در همه پرسی اخیر به تصویب رسیده است.
هاشم قندیل در پیام تبریک خود خطاب به ملت مصر گفت: « پیروز حقیقی در این همه پرسی ملت مصر است و همه پرسی هیچ بازنده ای ندارد. »
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره ، نخست وزیر مصر تصریح کرد قانون اساسی جدید برای منافع همه مصری هاست و حقوق و آزادی مردم را که پایه و اساس برقراری جامعه دمکراتیک را تشکیل می دهد ، تضمین خواهد کرد.
قندیل از همه نیروهای سیاسی خواست طبق قانون اساسی جدید با دولت برای روند تکمیل تشکیل نهادهای منتخب همکاری کنند.

کلید واژه ها: مصر قانون اساسی اساسی جدید همه پرسی پرسی قانون اساسی جدید


نظر شما :