شروط مخالفان برای پذیرش طرح مسکو

بشار کناربرود،روسیه عذرخواهی کند

۰۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۱۰۸۹۸ سرخط اخبار

رئیس مخالفان سوری در پاسخ به دعوت مسکو برای مذاکره، کناره گیری بشار اسد از قدرت و عذرخواهی روسیه از ملت سوریه را دو پیش شرط اساسی مخالفان برای آغاز مذاکرات اعلام کرد!به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در پاسخ به دعوت وزارت امور خارجه روسیه برای مذاکره گفت: وزیر امور خارجه روسیه که از گفت وگو دم می زند باید ابتدا از ملت سوریه به خاطر مواضعی که در قبال تحولات سوریه گرفته و به کشته شدن هزاران تن انجامید ه، عذرخواهی کند.

وی علاوه بر عذرخواهی، کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت را پیش شرط اصلی آغاز مذاکرات اعلام کرد و گفت: ما حاضریم مذاکره کنیم اما به مسکو نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: مسکو همچنین باید نظام حاکم در سوریه را به طور واضح طرد کند و اقدامات بشار اسد را محکوم نماید و نیز برنامه واضحی در خصوص سوریه ارائه دهد.

اظهارات الخطیب به دنبال آن ایراد می شود که روز جمعه میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه از الخطیب خواست تا برای مذاکره در مسکو و یا هر جایی دیگر که او تعیین می کند، آمادگی خود را اعلام کند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه تاکید کرد که مسکو هیچ پیش شرطی را برای آغاز مذاکرات نمی پذیرد و سخن گفتن از کناره گیری اسد در واقع مخالفت با مذاکره است.
 

کلید واژه ها: سوریه روسیه مذاکره مسکو امور خارجه روسیه


نظر شما :