آمریکا فعلا نجات یافت

۱۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۹۱۱۰۷۹ سرخط اخبار

کنگره آمریکا با تایید افزایش مالیات بر خانواده ها با درآمد بالا، کشور را از سقوط از پرتگاه مالی نجات داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، طرح تایید شده در سنا، ساعتی پیش با 257 رای موافق در مقابل 167 رای مخالف به تایید مجلس نمایندگان آمریکا رسید و بزرگ­ترین اقتصاد جهان را از سقوط در پرتگاه مالی نجات داد.

پس از تایید شدن این طرح توسط مجلس نمایندگان آمریکا که روز گذشته به تصویب سنا رسید، افزایش مالیات­های شدید و کاهش هزینه­ای که در صورت عدم مصالحه بر آمریکا تحمل می­شد، اعمال نخواهند شد و به اصطلاح از پرتگاه مالی سقوط نخواهد کرد.

پس از اینکه جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که در حال حاضر اکثریت را در این مجلس به دست دارند، نتوانستند بر سر طرح مشترک مصالحه کنند، به تغییر جهت مجبور به تایید طرحی شدند که پیش تر با آن مخالف بود.

در بحث­های صورت گرفته در مجلس نمایندگان آمریکا بر سر طرح پیشنهادی دموکرات­ها جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان و دیگر رهبران جمهوری­خواهان سکوت کرده بودند.

تایید این طرح، دو دهه تلاش جمهوری خواهان برای جلوگیری از افزایش مالیات بر ثروتمندان را بر باد خواهد داد.

دفتر بودجه کنگره اعلام کرده است طرح تایید شده، کسری بودجه آمریکا را که هم اکنون در حدود 16 تریلیون دلار است را طی ده سال، چهار تریلیون دلار افزایش خواهد داد.

این در حالی است که اگر قوانین مربوط به پرتگاه مالی اجرایی می­شد در بودجه دولت فدرال صرفه­جویی چشمگیری صورت می­گرفت هر چند از سوی دیگر این احتمال بسیار بود که اقتصاد آمریکا دچار کسادی شدید و یا رکود اقتصادی شود.

کلید واژه ها: آمریکا مجلس مجلس نمایندگان نمایندگان نمایندگان آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا مالی پرتگاه پرتگاه مالی


نظر شما :