رییس مجلس نمایندگان آمریکا استعفا می‌دهد

۰۴ مهر ۱۳۹۴ | ۰۳:۴۵ کد : ۱۹۵۲۳۰۱ سرخط اخبار

جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بطور ناگهانی خبر از کناره گیری از ریاست این مجلس را اعلام داشت، این تصمیم بخاطر فشار هم حزبی های جمهوری خواه صورت گرفت و پیش بینی می شود در آستانه تصمیم گیری بر سر برنامه بودجه دولت آمریکا، تاثیر گذار باشد .

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکا، جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام داشت: تا آخر ماه جاری میلادی از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا کناره گیری خواهد کرد.
این تصمیم رییس مجلس نمایندگان آمریکا در پی اختلافات جناحی و فشار هم حزبی های جمهوری خواه در کنگره این کشور صورت گرفته است.

کناره گیری رییس مجلس نمایندگان آمریکا، همزمان با جدال سیاسی دو جناح در کنگره آمریکا بر سر تصویب بودجه دولت صورت گرفته است و برخی کارشناسان معتقدند این تصمیم ممکن است به بالاگرفتن اختلافات و تعطیلی مجدد دولت فدرال آمریکا در هفته ی آینده منجر شود .
جان بینر قرار بود پس از اعلام کناره گیری خود، در یک نشست مطبوعاتی در مورد دلایل کناره گیری خود توضیح دهد ولی دستیار وی در زمان تعیین شده اعلام داشت وی از درب دیگر سالن را ترک کرده و مصاحبه لغو شده است.

دستیار رییس مجلس نمایندگان آمریکا با قرائت بیانیه ای، علت کناره گیری وی را بخاطر «مصلحت کنفرانس جمهوری خواهان و موسسه »اعلام داشت.
دارل عیسی نماینده کالیفرنیا، کناره گیری وی را بدون اعلام قبلی خواند و اضافه کرد چنین تصمیمی همه ی ما را غافلگیر کرده است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا، کوین مک کارتی، رهبر حزب حاکم مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا را گزینه ی احتمالی برای ریاست مجلس نمایندگان عنوان داشت.

جان بینر، نماینده ایالت اوهایو از حزب جمهوری خواه از ژانویه سال 2011، در پس از انتخابات میان دوره ای این مجلس، به نمایندگی از حزب حاکم، ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده داشت

کلید واژه ها: نمایندگان آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس مجلس نمایندگان آمریکا


نظر شما :