ادعای دیدار «حاج قاسم» با سران اخوان

۱۵ دی ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۸ کد : ۱۹۱۱۱۶۴ سرخط اخبار

روزنامه القبس به نقل از منابع امنیتی مصر مدعی شد سردار سلیمانی به درخواست سران اخوان المسلمین مصر از قاهره دیدار داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، روزنامه کویتی "القبس" به نقل از منابع بلندپایه امنیتی مصر ادعا کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران طی دیداری 5 روزه از قاهره، با "عصام الحداد" مسئول روابط خارجی دفتر ریاست جمهوری مصر دیدار و مذاکره داشته است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود تأکید کردند که موضوع مذاکرات دوطرف چگونگی تسلط و کنترل بر سرویس اطلاعات و امنیت مصر بوده است.

این منابع ادعا کردند که این دیدار در یکی از مشهورترین هتل های شهر قاهره انجام شد و طی آن واحدهای امنیتی  دفتر ریاست جمهوری مصر با ایجاد یک حصار امنیتی در اطراف هتل، مانع از ورود نیروهای پلیس وزارت کشور مصر به این هتل شدند.

به گفته این منابع، رهبران اخوان المسلمین نه تنها از این دیدار مطلع بودند، بلکه خود هماهنگ کننده انجام این دیدار بودند. به ادعای این منابع، نیروهای وزارت کشور مصر به شدت از این دیدار خشمگین هستند.

این منابع همچنین مدعی شدند که نیروهای امنیتی مصر موفق به رصد کردن تماس های مقامات ایرانی و رهبران اخوان المسلمین برای تأسیس نمایندگی یک خبرگزاری ایرانی در نزدیکی دفتر نخست وزیر مصر شده اند.

کلید واژه ها: مصر دیدار این دیدار


نظر شما :