درخواست فرانسه از ایران درباره مذاکرات

۲۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۹۱۱۴۱۲ سرخط اخبار

 

فرانسه از ایران خواست زودتر به پیشنهاد گروه 1+5 درباره زمان و مکان مذاکرات ، جواب دهد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، منابع رسمی در فرانسه اعلام کردند که این کشور خواهان پاسخ فوری ایران به پیشنهاد گروه 1+5 برای برگزاری مذاکرات هسته ای جدید است.
 
" فیلیپ لالیو " سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما آماده ادامه گفتگوها با ایران در مورد برنامه هسته ای اش هستیم.

وی افزود: تماس ها در این مورد جریان دارد. در این تماس ها پیشنهاداتی به ایران در مورد زمان و مکان مذاکرات داده شده است اما تهران هنوز به این پیشنهاد، جواب نداده است.
 
لالیو اضافه کرد: ما در کنار هم پیمانان خود در گروه 1+5 خواهان پاسخ فوری از سوی ایران هستیم.

گروه 1+5 متشکل از فرانسه، آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و آلمان از مدت ها پیش مذاکرات هسته ای را با هدف پایان بخشیدن به مسئله هسته ای ایران با این کشور انجام می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه افزود: رویکرد شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد مطالبات از ایران، کاملا روشن و واضح است.

فرانسه همچنین با حمایت از ازسرگیری مذاکرات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این مذاکرات باید به موافقت بدون قید و شرط با بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران نتیجه دهد.

چندی پیش ایران اعلام کرد که در ماه جاری میلادی با 1+5 مذاکره می کند. این در حالی است که " مایکل مان " سخنگوی " کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ایران تا کنون پاسخی به پیشنهادهای اتحادیه اروپا در مورد زمان و مکان برگزاری مذاکرات نداده است.

ایران و 1+5 از آوریل 2012 تا کنون سه دور مذاکرات برگزار کرده اند. این مذاکرات که تا کنون نتیجه ملموسی در بر نداشته اند در استانبول، بغداد و مسکو برگزار شدند.

" سعید جلیلی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و " کاترین اشتون " مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست هیأت های ایران و گروه 1+5 را در مذاکرات هسته ای برعهده دارند.
 

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :