آغاز مداخله نظامی در مالی

۲۳ دی ۱۳۹۱ | ۰۱:۳۷ کد : ۱۹۱۱۴۳۰ سرخط اخبار

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع مالی از آغاز مداخله نظامی بین المللی در این کشور برای مقابله با گروه های مسلح تندرو خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمر داو»، سخنگوی وزارت دفاع مالی امروز جمعه در باماکو پایتخت این کشور  طی نشستی خبری اعلام کرد که نیروهای فرانسوی، نیجریه ای و سنگالی به مالی رسیده اند تا به ارتش این کشور برای مقابله با شورشیان کمک کنند.

وی افزود: تیم عملیاتی ما نوع کمک خارجی ها را تعیین می کند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورش  امروز برای کمک به نیروهای دولتی در مالی مداخله خود را در این کشور آغاز کرده اند.

کاخ الیزه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم مداخله نظامی در مالی امروز جمعه با توافق اولاند و همتای وی از مالی اتخاذ شده است.

یک افسر ارتش مالی امروز جمعه اعلام کرد: ارتش مالی صبح امروز جمعه پاتکی را علیه عناصر تندرو و مسلح برای باز پس گیری منطقه ای در مرکز مالی آغاز کرد که در آن از هواپیماهای نظامی کشورهای دوست استفاده شده است.

این افسر که خواست نامش فاش نشود، گفت: هدف از این حمله باز پس گیری کنترل کامل شهر کونا و پس از آن پیشروی به سمت مواضع گروه های مسلح در شمال است.

یک مقام مالی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که فرانسوی ها ارتش مالی را در مقابله با تندروها یاری می دهند.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی امروز جمعه گفت: دیونکوندا تراوری رئیس جمهور موقت مالی چهارشنبه آتی با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار خواهد کرد.

کلید واژه ها: مالی امروز جمعه فرانسه


نظر شما :