وقتی اوباما به نتانیاهو بی اعتماد می شود

۲۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۸ کد : ۱۹۱۱۵۸۷ سرخط اخبار

یکی از خبرنگاران نزدیک به کاخ سفید فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده، نتانیاهو اسرائیل را به سوی انزوای بین المللی نابودی سوق می دهد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فلسطینی القدس، جفری گلدبرگ، یکی از خبرنگاران نزدیک به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا فاش کرد: اوباما در یک سخنرانی پشت درهای بسته تاکید کرده است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با ادامه سیاست های خود اسرائیل را به سوی نابودی و انزوای بین المللی می کشد.


وی افزود: اوباما در واکنش به ساخت شهرک در منطقه E1 تاکید کرد که نتانیاهو با این گونه اقدامات در نهایت اسرائیل را به ورطه نابودی خواهد کشاند.


روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در خبری فاش کرد: باراک اوباما طی چند هفته اخیر اظهارات و عبارات تندی را علیه نتانیاهو ایراد کرده است.


چنانکه اوباما در یکی از اظهاراتش گفته: نتانیاهو نمی فهمد که منافع اسرائیل چیست و با این اقدامات اسرائیل را به نابودی در سطح بین المللی خواهد کشاند.


بنا به اظهارات گولد برگ، اوباما طی چهار هفته گذشته در خصوص مساله فلسطین و پرونده هسته ای ایران چند نامه علنی از کاخ سفید به اسرائیل و نتانیاهو ارسال کرده است.

این خبرنگار آمریکایی در ادامه افزود: زمانی که اوباما خبر پروژه ساخت شهرک در منطقه E1 را شنید عصبانی نشد، بلکه به شماری از افراد حاضر در آن جمع گفت، ما به این اقدامات نتانیاهو عادت کرده ایم.

این خبرنگار آمریکایی همچنین گفت: اوباما چند هفته پس از رفتن رهبران فلسطینی به سازمان ملل در اظهاراتی پشت درهای بسته اعلام کرد: اسرائیل منافع واقعی خود را نمی داند و نتانیاهو هر بار که خبر از ساخت و سازهای جدید و گسترش شهرک سازی ها می دهد، بیشتر اسرائیل را به عزلت و انزوا می کشد.
 

کلید واژه ها: اسرائیل اوباما نتانیاهو اسرائیل را به اسرائیل را نابودی


نظر شما :