ناامیدی نتانیاهو از نتایج انتخابات

۰۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۹۱۱۹۱۴ سرخط اخبار

نظرسنجی از رای دهندگان در انتخابات پارلمانی روز سه شنبه در اسرائیل بیان گر کاهش فاصله احزاب چپ میانه با ائتلاف راست گرای بنیامین نتانیاهو است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر پیش بینی های صورت گرفته، به نظر می رسد ائتلاف حاکم به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان بالقوه آن از میان احزاب ملی گرا و دینی، با فاصله کمی از رقبای نخست وزیر اسرائیل جلو افتاده باشند.

 

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، شرکت گسترده رای دهندگان باعث افزایش آرای حزب کارگر و دیگر احزاب میانه رو شده است. حزب چپ میانه «یش آتید» پس از ائتلاف لیکود-بیت نو در جایگاه دوم قرار دارد و حزب کارگر نیز سوم است. در همین حال، تحلیل گران می گویند، نتانیاهو در پی تشکیل ائتلاف با حزب ملی گرای خانه یهودی است.

 

بنیامین نتانیاهو در صفحه فیس بوک خود نوشته است: بر اساس نتایج به دست آمده مشخص است که شهروندان اسرائیل خواهان ادامه نخست وزیری من هستند و می خواهند تا حد امکان، ائتلاف همه گیری را تشکیل دهم.

 

در انتخابات روز سه شنبه اسرائیل، ۳۲ حزب برای به دست آوردن ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل (کنست) رقابت کردند.

 

احزابی که حداقل دو درصد از آرا را به دست آورند، به کنست راه پیدا خواهند کرد.

 

مسائل اجتماعی و اقتصادی از موضوع های اصلی مورد بحث در انتخابات امسال بود.

 

نظرسنجی از رای دهندگان نشان می دهد که ائتلاف لیکود- بیت نو و حزب هاباییت هایهودی به ترتیب ۳۱ و ۱۲ کرسی به دست خواهند آورد.

 

همچنین پیش بینی شده حزب «یش آتید» که به وسیله «یائر لاپید»، روزنامه نگار سابق رهبری می شود، ۱۸ یا ۱۹ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد. بر این اساس، حزب کارگر هم حدود ۱۷ کرسی به دست خواهد آورد که حدود ۷ کرسی از دوره کنونی کنست بیشتر است.

کلید واژه ها: ائتلاف اسرائیل کرسی نتانیاهو


نظر شما :