لاوروف:

به آمریکایی ها تا ابد فرصت نخواهیم داد

۰۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۱۱۹۳۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه سیاست «از سرگیری» روابط بین مسکو و واشنگتن نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد، مسئله سپر موشکی آمریکا را مهمترین مشکل در روابط دو کشور نامید.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که سیاست «از سرگیری» روابط بین مسکو و واشنگتن نمی تواند تا ابد ادامه پیدا کند، چرا که در این صورت این مسئله نشان دهنده «نارسایی سیستم» خواهد بود.

لاوروف امروز، چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص نتایج فعالیت دستگاه دیپلماسی این کشور در سال 2012 گفت: اگر «ازسرگیری» یک عبارت مربوط به سیستم کامپیوتری است، در این صورت برای همه قابل درک است که ازسرگیری دائمی نشان دهنده نارسایی سیستم است و باعث عدم کارآیی آن خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه افزود: وقتی دولت "باراک اوباما" اعلام کرد که خوهان ازسرگیری روابط روسیه و آمریکا است، مقامات مسکو این اعلام را بعنوان درکی از مغایرت سیاست وی با برخورد سابقی که در دولت "جورج بوش" در قبال روسیه وجود داشت، تلقی کردند. روابط بین مسکو و واشنگتن در بالاترین سطح (یعنی بین رهبران دو کشور) گرم و خوب بود، ولی این گرمی روابط تاثیر چندانی در اقدامات عملی دو کشور در برخورد با یکدیگر نداشت.

لاوروف یادآور شد که دولت اوباما با موفقیت در اجرای برخورد جدیدی در روابط دوجانبه تاحدودی موفق شد تا جو حاکم بر روابط روسیه و آمریکا را همه ابعاد بهبود ببخشد.

وزیر خارجه روسیه در عین حال اعلام کرد که مسئله سامانه دفاع ضد موشکی یکی از «مشکلات اصلی» در روابط مسکو و واشنگتن است، ولی این کشور همچنان آماده مذاکره برای حل اختلافات در این زمینه است.
 

کلید واژه ها: روسیه مسکو مسکو و و واشنگتن مسکو و واشنگتن واشنگتن


نظر شما :