وقتی هیلاری کلینتون عصبانی شد

۰۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۳:۵۸ کد : ۱۹۱۱۹۶۲ سرخط اخبار

خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت، سخنرانی هیلاری کلینتون در کنگره خشم و یأس کارکنان وزرات امور خارجه آمریکا از موضع گیری جمهوریخواهان درباره حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی را نشان داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ روزالین جردن خبرنگار این شبکه ی تلویزیونی درباره اظهارات هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ی آمریکا در کنگره ی این کشور درباره ماجرای حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی گفت:
از یازدهم سپتامبر که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی رخ داده بود، هیلاری کلینتون مسئولیت رخدادها را بر عهده گرفت.
زمانی هم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود مسئولیت حمله به کنسولگری آمریکا بر دوش او است ، چون وی رئیس جمهور آمریکا است. با وجود آنکه هیلاری کلینتون گفته است مسئولیت رخدادهای کنسولگری آمریکا در بنغازی را متقبل می شود اما سناتورهای جمهوریخواهان تلاش می کنند روی نکته ای تاکید کنند که در چهار ماه گذشته مورد توجه سیاسی قرار گرفته است، این سناتورها واقعا تلاش می کنند بگویند که دولت اوباما در موضوع حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی مردم آمریکا را گمراه کرد.
خبرنگار افزود: کلینتون در سخنان خود یأس و خشمی را بروز داد که مقامات وزارت امور خارجه ی آمریکا در چند ماه گذشته حس می کردند. آنها در این مدت حس می کردند که جمهوریخواهان از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی به عنوان موضوعی منفی علیه عملکرد دولت اوباما در عرصه ی امنیت ملی استفاده کنند. از دیدگاه مقامات وزارت خارجه انتقاداتی که جمهوریخواهان مطرح می کنند در واقع بی احترامی به خدماتی است که دیپلمات های آمریکا انجام می دهند، آنها می گویند خدماتشان فرقی با خدمات نظامیان آمریکایی ندارد تنها فرقش این است که پرسنل وزارت خارجه ی آمریکا در دیگر کشورها سلاح حمل نمی کنند.

کلید واژه ها: آمریکا کنسولگری حمله به کنسولگری به کنسولگری بنغازی کنسولگری آمریکا حمله به کنسولگری آمریکا کنسولگری آمریکا در بنغازی کلینتون به کنسولگری آمریکا کنسولگری آمریکا در آمریکا در بنغازی هیلاری کلینتون به کنسولگری آمریکا در جمهوریخواهان هیلاری


نظر شما :