اعلام آمادگی نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات سازش

۰۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۱۱۹۸۸ سرخط اخبار

خبرگزاری فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که حزب وی در انتخابات کنست(پارلمان) این رژیم با فاصله اندکی از احزاب رقیب پیروز شده است، برای ازسرگیری مذاکرات سازش بدون پیش شرط اعلام آمادگی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فرامنطقه ای «الحیات» به نقل از منابع سیاسی نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نوشت که وی برای ورود به مذاکرات مستقیم سازش با فلسطینان در هر لحظه ای بدون پیش شرط آمادگی دارد.

بر اساس این گزارش نتانیاهو آماده است تا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قدس اشغالی و یا در رام الله با هدف فعال سازی روند سازش دیدار کند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی است که حزب لیکود به رهبری وی از سیاست های نتانیاهو در دوره قبلی انتقاد کرده و گفته است که کاهش کرسی های این حزب و از دست دادن یک چهارم کرسی های پارلمان به دلیل سیاست های نتانیاهو بوده است.

در همین راستا  «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفت: ما با هر دولت اسرائیلی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس پایبند باشد، تعامل خواهیم داشت.

وی افزود: آنچه برای ما در دولت آینده اسرائیل مهم است، پایبندی به راه حل دو دولت، توقف شهرک سازی و به رسمیت شناختن قطعنامه مجمع عمومی صادره در تاریخ 29 نوامبر گذشته در خصوص تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس است.

ابوردینه اظهار داشت: این شیوه تعامل ما با دولت آتی اسرائیل است و این دولت باید بین صلح و رکود که تاثیر منفی بر همگان خواهد داشت، یکی را انتخاب کند.

کلید واژه ها: فلسطین نتانیاهو


نظر شما :