احسان‌اوغلو:

اسد باید زمینه را برای یک گذار سیاسی آماده کند

۰۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۵ کد : ۱۹۱۲۱۰۳ سرخط اخبار

 دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد تا زمینه را برای یک گذار سیاسی آماده کند و به این ترتیب به ناآرامی هایی که نزدیک به دو سال است سوریه را در برگرفته، پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، "اکمل الدین احسان اوغلو"، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مقاله منتشر شده در روزنامه "شیکاگو تریبیون" اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید برای یک گذار سیاسی صلح آمیز در این کشور کناره گیری کند.

وی به عنوان دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و در حالی که برای استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو این سازمان احترام قائل شد، گفت: رئیس جمهوری سوریه باید برای کمک به برطرف کردن نیازهای ضروری و حیاتی مردم کشورش، که در بحبوحه درگیری ها به سر می برند، موضع اخلاقی بگیرد؛ چرا که این درگیری به طور مستقیم زندگی غیرنظامیان عادی را هدف قرار داده است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین تاکید کرد که وی تلاش می کند تا رئیس جمهوری سوریه را متقاعد کند تا برنامه اصلاحات را با توجه به تقاضاهای مردم سوریه اجرا کند.

احسان اوغلو همچنین اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی عضویت سوریه در این سازمان را به خاطر نقض قوانین، در ماه اوت 2012 تعلیق کرد.

کلید واژه ها: سوریه همکاری اسلامی سازمان همکاری اسلامی سازمان همکاری جمهوری سوریه رئیس جمهوری سوریه


نظر شما :