انتقاد اسد از دولت اردوغان

۱۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۱۳۷۳۸ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از ترکیه ضمن انتقاد شدید از سیاست های آنکارا، دولت اردوغان را به پافشاری در حمایت از تروریست ها و گروه های تندرو متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز پنج شنبه با هیاتی از نمایندگان پارلمان ترکیه دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن اعلام نزدیکی اش به ترکیه از سیاست های دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به شدت انتقاد کرده و گفت: دولت اردوغان در حمایت از گروه های تروریستی و تندرو پافشاری می کند.

وی همچنین بر لزوم جدایی میان دیدگاه ها و مواضع ملت ترکیه در حمایت از ثبات سوریه از مواضع دولت اردوغان در پافشاری برای ایجاد ناآرامی در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی تندرو تاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین عنوان داشت: ملت سوریه از مواضع احزاب و نیروهای ترکیه که با سیاست های دولت اردوغان مخالف است، تقدیر و تشکر می کند چرا که سیاست های اردوغان تاثیر منفی بر تنوع نژادی و مذهبی جوامع، منطقه و به ویژه سوریه و ترکیه گذاشته است.

در بیانیه ای که توسط دفتر ریاست جمهوری سوریه منتشر شد آمده است: اسد در این دیدار با هیات ترکیه در خصوص آخرین تحولات سوریه گفت وگو کرده است.

همچنین هیات پارلمانی ترکیه که اعضای حزب مخالف مردم جمهوری خواه در آن حضور داشتند، اعلام کرد: با دخالت ترکیه در امور داخلی سوریه مخالف است و مردم ترکیه خواهان حفظ اصول هم جواری هستند.

هیات ترکیه همچنین نسبت به خطرات تاثیر بحران سوریه بر کشور ترکیه و نیز کشورهای منطقه هشدار داد.

در بیانیه ای که توسط هیات پارلمانی ترکیه صادر شد آمده است: مردم ترکیه مخالف سیاست های ترکیه در خصوص دخالت در امور داخلی سوریه هستند.

بشار اسد پیشتر در هفتم ژانویه سال گذشته میلادی با هیات حزب سعادت، به ریاست مصطفی کمالاک، دیدار کرد که در این دیدار هیات حزب سعادت ضمن اعلام همبستگی ملت ترکیه با مردم سوریه مخالفت کامل خود با دخالت های خارجی در امور داخلی سوریه را اعلام کرد.

کلید واژه ها: ترکیه سوریه اردوغان دیدار جمهوری سوریه ترکیه در دولت اردوغان


نظر شما :