کلینتون امروز رسما خداحافظی می کند

۱۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۱۲۲۷۷ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون امروز (جمعه) به طور رسمی از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا کنار خواهد رفت، تا سناتور جان کری سکان دار سیاست خارجی آمریکا در چهار سال آتی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هیلاری کلینتون که از سال 2009 به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شده است، امروز به طور رسمی ریاست وزارت امور خارجه آمریکا را به جان کری که از حمایت اکثریت اعضای سنا برخوردار است، خواهد سپرد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، مراسم تودیع هیلاری کلینتون امروز برگزار می شود و جان کری فعالیت خود را به طور رسمی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا آغاز می کند.

کلینتون پیشتر از اینکه باید از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا کناره گیری کند ابراز ناراحتی کرده بود و خطاب به کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: من از اینکه باید شما را ترک کنم و به شما بگویم خداحافظ بسیار ناراحت هستم اما وزارت خارجه را به دستانی امین و توانمند می سپارم و مطمئنم که جان کری با تجربه و آگاهی که دارد می تواند به خوبی از عهده کار برآید.

وی همچنین از عملکرد خود در چهار سال گذشته به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا دفاع کرد و گفت: آمریکا اکنون در داخل قوی تر شده و در جهان نیز از احترام زیادی برخوردار است، برخلاف آنچه که برخی ها گمان می کنند رهبری جهانی ما بر پایه های استواری بنا شده است.

کلید واژه ها: جان کری


نظر شما :