واتیکان: فرمان ترور پاپ از سوی آیت الله خمینی صادر نشده بود

۱۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۹۱۲۳۱۱ سرخط اخبار

سخنگوی واتیکان با رد اتهامات "محمد علی آقجا" ضارب ترک تبار پاپ که مدعی شده این ترور را به فرمان آیت الله خمینی رهبر فقید ایران انجام داده است،گفت که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوی بی اساس وی در سه دهه گذشته است.سخنگوی واتیکان اتهامات ضارب پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان درباره صدور فرمان این ترور از سوی آیت الله خمینی رهبر انقلاب ایران را رد کرد.

به گزارش عصر ایران " فدریکو لمباردی" سخنگوی واتیکان در گفتگو با رادیو واتیکان با رد اتهامات" محمد علی آقجا" ضارب ترک تبار پاپ که مدعی شده این ترور را به فرمان آیت الله خمینی رهبر فقید ایران انجام داده است، گفت که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوی بی اساس وی در سه دهه گذشته است.

آقجا در کتاب خاطرات خود که اخیرا منتشر کرده مدعی شده است در سال 1980 و درست یک سال قبل از ترور و مضروب کردن پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان با آیت الله خمینی یک دیدار شبانه داشته و و در این دیدار رهبر انقلاب ایران به او دستور داده که با نام خدا باید پاپ را که "منادی شیطان!"در روی زمین است،ترور کند.

وی مدعی شده است که در دیدار شخصی با پاپ ژان پل دوم در سال 1983 در زندان این مساله را به وی اطلاع داده است اما لمباردی سخنگوی واتیکان با رد این مساله گفت:" در آن دیدار کاردینال استانیسلاو زیویژ منشی شخصی پاپ ژان پل دوم نیز حضور داشت و من صحت چنین ادعایی را از او سوال کردم و او این مساله را رد کرد . وی همچنین این ادعای آقجا را که پاپ در آن دیدار به وی پیشنهاد داده تا به مذهب کاتولیسم بگرود را رد کرد."

پیشتر ضارب پاپ ژان پل دوم مدعی شده بود که این ترور را به دستور سرویس مخفی حزب کمونیست بلغارستان و در واقع به دستور سازمان اطلاعات شوروی سابق (کی جی بی) صورت داده است.

محمد علی آقجا در 13 می 1981 پاپ ژان پل دوم را ترور کرد که پاپ از این ترور جان سالم به در برد ولی زخمی شد . آقجا تا سال 2010 در زندان بود و سپس از زندان آزاد شد. وی هم اکنون 55 سال دارد.

کلید واژه ها: پاپ ترور پاپ ژان پل پل دوم ژان پاپ ژان ژان پل ژان پل دوم رهبر پاپ ژان پل دوم آقجا دیدار این ترور واتیکان خمینی ضارب الله خمینی آیت الله خمینی


نظر شما :