فیدل کاسترو رای داد

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۱۲۳۸۵ سرخط اخبار

میلیون ها کوبایی روز یکشنبه برای انتخاب نمایندگان مجلس این کشور پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش ایرنا ، در این میان ، فیدل کاسترو رهبر بازنشسته کوبا نیز رای خود را به صندوق انداخت و برای نخستین بار از سال 2010 به مدت طولانی در انظار عمومی ظاهر شد و حدود یک ساعت با خبرنگاران و مردم صحبت کرد.

مجلس قانونگذاری منتخب مردم در تاریخ 24 فوریه تشکیل جلسه خواهد داد و برای نخستین بار طی دو دهه رییس جدیدی به جای ˈریکاردو آلارکون ˈ انتخاب خواهد کرد چرا که دیگر نام وی در فهرست نامزدهای نمایندگی وجود ندارد.

انتظار می رود که این نهاد باردیگر ˈ رائول کاسترو ˈکه تلویزیون دولتی کوبا وی را هنگام رای دادن نشان داد ، برای یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رییس جمهوری این کشور معرفی کند.

هرچند که محدودیتی برای دوره ریاست جمهوری در کوبا وجود ندارد ولی خود کاسترو پیشنهاد محدودیت دوران تصدی مقامات دولتی از جمله رییس جمهوری را داده است .

رسانه های غربی این انتخابات را به دلیل اینکه تنها حزب کمونیست اجازه شرکت در آن را دارد، تشریفاتی می دانند ولی مقامات کوبا این رای گیری را یک مردم سالاری واقعی می خوانند.

انتظار می رود که حدود 95 درصد از 7/8 میلیون کوبایی بالای 16 سال با حضور در این انتخابات رای خود را به صندوق ها بیندازند.

مجمع عمومی کوبا معمولا تنها دو بار در سال بر ای نشست های یک هفته ای کمیته و اجلاس کامل حزب کمونیست تشکیل جلسه می دهد و نمایندگان بین محلهای این نشست ها قعالیت می کنند ولی در عین حال می توانند پس از مرخصی شدن به انجام وظایف خود در مجمع بپردازند.

کلید واژه ها: کوبا


نظر شما :