سودان‌جنوبی به رژیم صهیونیستی نفت صادر می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۹۱۲۳۸۶ سرخط اخبار

سخنگوی رسمی سفارت سودان جنوبی در خارطوم از توافق اولیه بین دولت کشورش با رژیم صهیونیستی درباره انتقال نفت خبر داد و گفت، احتمالا سودان جنوبی از طریق بندر «لامو» در کنیا یا از طریق اتیوپی به سرزمین های اشغالی نفت صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گابریل دنگ، سخنگوی رسمی سفارت سودان جنوبی در خارطوم در گفت وگو با روزنامه «السودانی» از پرداختن به جزئیات و زمان آغاز صادرات نفت به رژیم صهیونیستی خودداری کرد و گفت: این موضوع به توافق دولت سودان جنوبی و اسرائیل مربوط می شود.

دنگ با تأکید بر پایبندی سودان جنوبی به توافق خود با سودان، اعلام کرد: دولت خارطوم اراده سیاسی واقعی نسبت به اجرای این توافق ندارد.

وی از سودان خواست که «در روابط سودان جنوبی با اسرائیل اختلال ایجاد نکند زیرا تل آویو با بسیاری از کشورهای عربی ارتباط دارد و این توافق هم درچارچوب منافع مشترک سودان جنوبی با سایرین صورت می گیرد و قصد تحریک هیچ کشوری در میان نیست».

سخنگوی رسمی سفارت سودان جنوبی با تأکید بر تمایل کشورش برای انتقال نفت از طریق سودان، خاطرنشان کرد: مقدمات فنی این انتقال درحال تکمیل است و ما منتظر موافقت خارطوم برای آغاز تزریق گاز هستیم.

وی مدعی شد: سودان منتظر است که شهروندان جنوب از گرسنگی بمیرند و بی شک این انتظار طولانی خواهد شد زیرا جنوب صاحب ثروت های هنگفتی است.

کلید واژه ها: سودان سودان جنوبی توافق خارطوم


نظر شما :