احمدی نژاد از اهرام ثلاثه دیدن می کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۹۱۲۴۳۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قاهره، محمود احمدی نژاد ظهر امروز و در سفری سه روزه برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در راس هیاتی بلند پایه به عنوان اولین رئیس جمهور ایرانی وارد قاهره ، پایتخت مصر خواهد شد.

بنابر این گزارش، احمدی نژاد در بدو ورود به فرودگاه قاهره مورد استقبال رسمی محمد مرسی رییس جمهوری عربی مصر قرار می گیرد و سپس عازم محل اقامت  خود خواهد شد.

برنامه های احمدی نژاد در اولین روز سفر،دیدار از راس الحسین که به روایتی محل دفن سرامام حسین (ع) است و مدفن حضرت زینب (س) خواهد بود.

دیدار با سردبیران بیست رسانه مطرح مصری یکی دیگر از برنامه های رئیس جمهور در نخستین روز سفر است که احمدی نژاد در این جلسه پاسخگوی برخی سئوالات و نقطه نظرات آنان است.

در ادامه رئیس جمهور کشورمان با «احمد الخطیب» شیخ الازهر در المشیخه مقر این مرکز اسلامی در قاهره دیدار می کند.

احمدی نژاد صبح روز چهارشنبه از اهرام ثلاثه مصر و مجسمه ابوالهول بازدید خواهد کرد که جزو مطرح ترین آثار باستانی دنیا است و سپس راهی محل اجلاس سران عضو سازمان همکاری اسلامی می شود تا در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت کند،در افتتاحیه این اجلاس «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر پس از تحویل ریاست اجلاس از رئیس جمهور سنگال به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 وی به همراه دیگر روسای شرکت کننده در این اجلاس در ضیافت نهار محمد مرسی شرکت خواهد کرد و در نوبت عصر این اجلاس نیز به عنوان رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد سخنرانی می کند.

دیدارهای دو جانبه با روسای جمهور شرکت کننده در این نشست از جمله «محمد مرسی» و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفرخواهد بود. روز پنجشنبه احمدی نژاد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر اجلاس سران عضو سازمان همکاری های اسلامی حضور یافته و سپس در مراسم جشن سالگرد 22 بهمن در محل دفتر حافظ منافع ایران در کشور مصر شرکت خواهد کرد.

مصاحبه با شبکه اول تلویزیون مصر هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این روز است.

رییس جمهور بامداد روز جمعه قاهره را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

کلید واژه ها: اجلاس مصر قاهره احمدی نژاد


نظر شما :