برنامه های اولین سفر احمدی نژاد به مصر

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۹۱۲۰۶۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، 18 بهمن ماه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی عازم مصر خواهد شد.

این خبر برای اولین بار توسط وزیر امور خارجه مصر اعلام شد و سپس علی اکبر صالحی نیز این خبر را تایید و از قصد جدی رییس جمهور برای انجام این سفر خبر داد.

در نهایت با اعلام رسمی تاریخ سفر احمدی نژاد و آمادگی طرف مصری انجام این سفر قطعی شد.

*حضور در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

به نظر می رسد احمدی نژاد برنامه وسیعی برای سفر به مصر به عنوان اولین رییس جمهوری اسلامی ایران  و رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد داشته باشد.

مهمترین برنامه سفر احمدی نژاد در این سفر شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در مصر است، سازمانی که پیش از آن سازمان کنفرانس اسلامی نامیده می شد، البته احمدی نژاد پیش از آن نیز یکبار در اجلاس اضطراری سازمان همکاری های اسلامی که 24 و 25 مرداد ماه در عربستان برگزار شده بود شرکت کرد.

*دیدارهای دو جانبه ای حاشیه ای؛ از مرسی تا محمود عباس

از دیگر برنامه های احمدی نژاد در این سفر دیدارهای دو جانبه با سران کشورهای مختلف در حاشیه این اجلاس است.

مهمترین دیدار رییس جمهور در سفر به مصر ملاقات با محمد مرسی رئیس جمهور این کشور است که حتی وزیر امور خارجه مصر نیز بر اهمیت این دیدار تاکید و عنوان کرد که امکان تحول در روابط دو کشور در این گفتگوی دو طرفه وجود دارد.

احمدی نژاد و مرسی نیز یکبار دیگر در حاشیه اجلاس سران غیر متعهدها در تهران با یکدیگر دیدار کرده بودند که انعکاس وسیعی در رسانه های خارجی داشت.

دیدارهای حاشیه ای احمدی نژاد تنها محدود به ملاقات دو جانبه با مرسی نیست و دیدار با برخی از سران کشورهای اسلامی از جمله محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این سفر برنامه ریزی شده است که این دیدار نیز دومین دیدار وی با محمود عباس است.

*دیدار با شخصیت های مردمی و دینی

حضور محمود احمدی نژاد در کشور مصر به عنوان رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد با برنامه های دیگری نیز همراه خواهد بود که انجام آنها ملزم به موافقت طرف مصری است.

دیدار و گفتگو با بعضی شخصیت های مردمی و دینی و بازدید از برخی اماکن تاریخی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر اولین رئیس جمهور ایران به مصر است.

کلید واژه ها: مصر اجلاس احمدی نژاد دیدار در اجلاس اجلاس سران محمود


نظر شما :