جلسه غیرعلنی برای برکناری رئیس مجلس عراق

۲۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۴ کد : ۱۹۱۲۷۵۹ سرخط اخبار

 

توطئه محاصره منطقه الخضراء بغداد و نشست غیر علنی پارلمان برای برکناری اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، "کمال الساعدی" یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون از طرح محاصره منطقه الخضراء بغداد به بهانه راهپیمایی مسالمت آمیز خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: القاعده و برخی افراد مسلح سعی دارند با برپایی تظاهرات در روز جمعه برای ایجاد ناامنی در بغداد تلاش کنند. الساعدی از عقلا و متفکران مناطق سنی نشین عراق خواست که مانع اجرای این توطئه شوند.

گفتنی است برخی معترضان در استانهای سنی نشین عراق قصد دارند اعتراضات خود را با حمایت القاعده و بازماندگان رژیم بعثی سابق عراق و برخی کشورهای عربی و اسلامی منطقه به بغداد بکشانند و در همین راستا اعلام کرده اند روز جمعه قصد دارند در منطقه الاعظمیه بغداد اقامه نماز داشته باشند.

وی در ادامه گفت برخی گروه های مسلح برای ضربه زدن به سرویس های امنیتی تلاش می کنند. در صورتی که با این گروه ها مقابله شود درگیری ایجاد می شود و در صورتی که مقابله نشود تظاهرات هر هفته گسترش پیدا خواهد کرد از این رو این افراد به بهانه برپایی تظاهرات مسالمت آمیز به دنبال محاصره منطقه [دیپلماتیک] الخضراء هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری سنا به نقل از یک منبع پارلمانی از نشست غیر علنی برخی فراکسیون های پارلمانی برای بررسی موضوع برکناری اسامه النجیفی رئیس پارلمان به دلیل سفر به قطر خبر داد.

این منبع افزود: سفر نجیفی در این برهه زمانی یک نشانه خطرناک به شمار می رود که مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و به روند سیاسی عراق آسیب می رساند.

 

کلید واژه ها: بغداد عراق


نظر شما :