هشدار لاوروف به غربی ها

به این رویکرد دوگانه پایان دهید آقایان

۲۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۳:۴۲ کد : ۱۹۱۲۷۶۹ سرخط اخبار

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه از سیاست های دوگانه در تحولات سوریه که محور سیاست خارجی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا را تشکیل می دهد، به شدت انتقاد کرد.

 


گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ، لاوروف روز چهارشنبه خواستار پرهیز از اعمال سیاست های دوگانه در حل و فصل بحران سوریه شد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: برای اجتناب از اعمال سیاست های دوگانه در مساله سوریه نباید از رویدادهای اخیر کشورهای عربی (قیام های مردمی) پیروی کرد.

وی افزود: این رویدادها درس خوبی برای سیاستمدارانی است که سیاست های دوگانه ای را در باره مسایل بکار می گیرند.

وزیر امور خارجه روسیه پیش تر هم با انتقاد از رویکرد کشورهای غربی در مساله سوریه گفته بود که کشورش در بحث های شورای امنیت در باره مساله سوریه، فریب دسیسه های غرب را نخواهد خورد و هر قطعنامه ای را که بتوان از آن برای حمله به سوریه استفاده کرد، وتو خواهد کرد.

روسیه بر خلاف غرب و برخی کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و همسایه سوریه، با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور مخالف است و بر ضرورت حل و فصل مسایل توسط مردم سوریه از راه مذاکره و گفت وگوی فراگیر ملی و بدون تحمیل خواسته های اردوگاه غربی - عربی ضد سوری تاکید دارد.

مسکو در چارچوب این دیدگاه تاکنون با پشتیبانی پکن، سه قطعنامه ضدسوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده و به رغم گذشت حدود یک سال و نیم از ناآرامی ها بر موضع اصولی خود در این زمینه مبنی بر مخالفت با مداخله خارجی غرب و متحدان عربی اش در امور داخلی سوریه پایبند است.

مقام های ارشد روس ضمن محکوم کردن اقدام غرب و متحدان عربی در ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده به گروه های مخالف مسلح دولت سوریه، بارها اعلام کرده اند که مخالفان مسلح دولت در این کشور، تروریست های حرفه ای اجیر شده وابسته به القاعده و دیگر شبکه های تروریستی افراطی هستند.

اردوگاه غربی - عربی ضدسوری بر خلاف توافق بین المللی در ژنو مبنی بر مذاکره و توقف درگیری ها و همچنین نشست های شورای امنیت، با اعزام عوامل کماندویی خود و افراد مسلح از کشورهای مختلف، گسترش درگیری ها در سوریه را اولویت کاری خود قرار داده است که این اقدام ها بارها مورد انتقاد جامعه بین المللی به ویژه روسیه و چین قرار گرفته است.

کلید واژه ها: سوریه عربی سیاست های دوگانه روسیه های دوگانه غربی دوگانه


نظر شما :