شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد ایران به ۱+۵ را محکوم کرد!

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۴:۵۶ کد : ۱۹۱۲۸۰۰ سرخط اخبار

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طرح احتمالی ایران برای مذاکره با کشورهای ۱+۵ را که در آن پیشنهاد شده است در مذاکرات آتی مساله سوریه و بحرین هم مورد بررسی طرفین قرار گیرد را محکوم کرده اند.

به گزارش «تابناک»، شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد ایران را مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عربی دانسته و ایران را محکوم کرده اند که دائما در حال بی ثبات کردن برخی از کشورهای عربی است.

بر اساس این گزارش، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، با ردن کردن پیشنهاد ایران اعلام کرد که پیشنهاد ایران نمونه آشکار از دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه است. خبرگزاری دولتی بحرین هم اعلام کرده است که حکومت این کشور کاردار ایران را برای ارائه توضیحاتی درباره پیشنهاد ایران به وزارت خارجه این کشور فراخوانده است.

پیش از این معاون وزیر خارجه ایران به خبرگزاری ها گفته بود که ایران پیشنهاد داده است که موضوع سوریه و بحرین هم در مذاکرات طرفین گنجانده شود.

دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵، ۲۶ فوریه در قزاقزستان برگزار خواهد شد. آلماتی پایتخت قزاقستان در حالی میزبانی دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ را بر عهده گرفته است که ظرفین ماه ها در مورد زمان و مکان مذاکرات با هم به اختلاف نظر داشتند. کشورهای ۱+۵ تمایل داشتند که مذاکرات در استانبول و یا یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود، اما ایران در آخرین پیشنهاد خود مایل بود که مذاکرات در قاهره برگزار شود. که در نهایت قزاقستان توانست موافقت طرفین را برای میزبانی به دست آورد.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :