شهاب سنگ یا آزمایش تسلیحاتی امریکا علیه روسیه؟

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۱۲۸۴۸ سرخط اخبار

روزنامه واشنگتن پست نوشت: ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر بحث برانگیز حزب لیبرال روسیه، آمریکا را برای ماجرایی که روز جمعه باعث هراس مردم این کشور شد مقصر معرفی کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی، ژیرینوفسکی به خبرنگاران اذعان کرد مسئله برخورد شهاب سنگ نبوده بلکه انفجار ناشی از آزمایش سلاح های جدید آمریکا بوده است.
وی در ادامه افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تلاش کرده بود با سرگئی لاورف، همتای روس خود درمورد این آزمایش سخن گوید.
گفته می شود لاورف در چند روز گذشته از گفتگوی تلفنی با کری طفره رفته بود.
ژیرینوفسکی گفت: جان کری به دنبال لاوروف بود و لاوروف هم در سفر به سر می برد. کری می خواست درمورد یک اقدام تحریک آمیز ضد روسیه به لاوروف هشدار دهد.
مکس فیشر، نویسنده این گزارش در ادامه افزوده است، ژیرینوفسکی برای احساسات وطن پرستانه، ضد غربی و در برخی موارد طرح سخنان عجیب و غریب مشهور است از این رو این سخنان با تصویر جهانی وی مغایرتی ندارد.
روزنامه اشپیگل آلمان او را یک «دلقک سیاسی» می خواند .
در سال 1994 و در روزهای پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، روزنامه نیویورک تایمز درمورد ژیرینوفسکی نوشت: او می تواند یک نژادپرست، بی رحم و بی نهایت گستاخ باشد.
نویسنده در پایان نوشته است: به نظر می رسد با استفاده از ماجرای شهاب سنگ، ژیرینوفسکی راهی یافته است تا توجه ها را به سمت خود و سیاست هایش جلب کند.

کلید واژه ها: ژیرینوفسکی


نظر شما :