البرادعی: مرسی اصلاح نشود مردم ساکت نمی‌شوند

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۳ کد : ۱۹۱۲۹۲۴ سرخط اخبار

رئیس حزب الدستور مصر با اعلام اینکه رئیس جمهوری مصر برای اصلاح خود هنوز فرصت دارد تاکید کرد خواهان برکناری محمد مرسی از قدرت نیست.

به گزارش خبرگزاریدانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور مصر و یکی از رهبران جبهه نجات ملی، بزرگترین ائتلاف مخالف دولت در این کشور، در سخنانی تاکید کرد: از محمد مرسی، رئیس جمهوری نمی خواهم که کنار برود بلکه باید بگویم وی برای اصلاح خود هنوز فرصت دارد اما اگر خود را تغییر ندهد مردم ساکت و دست بسته نمی نشینند.

رئیس حزب الدستور که پیشتر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بوده دوران حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر را یادآوری کرد و گفت: مردم می گویند در آن دوران ما سرکوب می شدیم هنوز هم سرکوب می شویم، می گویند شکنجه بود هنوز هم شکنجه هست، می گویند از لحاظ اقتصادی ضعیف بودیم هنوز هم در فقر به سر می بریم، معتقدند عدالت اجتماعی نبود هنوز هم همان طور است. اما دست کم در دوران مبارک نظم و انضباط وجود داشت و رشد کشور هفت درصد بود.

 

البرادعی ادامه داد: مردم خواهان بازگشت به دوران مبارک که به خاطر برکناری اش انقلاب کردند نیستند بلکه خواهان بهبود اوضاع مصر هستند.

رئیس حزب الدستور همچنین خاطرنشان کرد: مرسی توانایی آن را دارد که رئیس جمهوری دموکراتیک باشد اما این به شرطی است که خود را اصلاح کند.

 

البرادعی در ادامه با بیان اینکه مصر در حال حاضر کشوری شکست خورده و کشوری مملو از شبه نظامیان است اعلام کرد: هنوز امکان تغییر این وضعیت وجود دارد.

 

این رهبر مخالفان مصری در پایان تاکید کرد که با وجود اختلاف نظرش با رئیس جمهوری به هیچ وجه با مذاکرات ملی با محمد مرسی مخالف نیست.

کلید واژه ها: مصر مرسی هنوز هم الدستور حزب الدستور


نظر شما :