سه پیشنهاد جدید 1+5 به ایران در آلماتی

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۳:۲۱ کد : ۱۹۱۳۳۳۵ سرخط اخبار

در حالی که مذاکرات ایران و غرب در روز نخست به پایان رسیده است، مایکلمان سخنگوی 1+5، در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد که مذاکرات امروز مفید بوده است.

به گزارش تابناک، مایکلمان در در این مصاحبه مطبوعاتی اضافه کرد که پس از مذاکرات اصلی ، گفتگو هایی دو جانبه صورت گرفته است. خبرنگاری از وی پرسید که آیا ایران و آمریکا هم به صورت دو جانبه یا هم دیدار کرده اند که مایکلمان به این سئوال پاسخی لفظی نداد ولی با تکان دادن سر خود به خبرنگاران فهماند که چنین دیداری صورت نگرفته است.

مایکلمان همچنین به خبرنگاران گفته است نباید انتظار یک توافقنامه را از دیدار های آلماتی داشته باشیم همین که اراده برای تغییر دیده شود در این باره گام مثبتی صورت گرفته است.

این در حالی است که خبرنگاران غربی از سه پیشنهاد غرب به ایران خبر داده اند. این سه پیشنهاد در قالب کاهش تحریم ها در حوزه مبادلات فلزات گرانبها، پتروشیمی و مبادلات بانکی بوده است.

همین خبرنگاران مدعی اند که ایران هم اعلام کرده است که هیچگاه غنی سازی اورانیوم و فردو را تعطیل نخواهد کرد.

به نظر می رسد مذاکرات فردا در مورد لغو برخی تحریم ها و تعطیلی موقت غنی سازی 20 در صدی خواهد بود.

مقامات نزدیک به تیم مذاکراتی ایران هم اعلام کرده اند که ایران هم وزن پیشنهاداتی که غربی ها به ایران بدهد به صورت متقابل پیشنهاداتی به غرب خواهد داد.

به هر حال خیلی بعید است که ایران در قبال کاهش تحریم مبالات طلا، غنی سازی 20 درصدی را تعطیل کند و لذا به نظر می رسد وزن پیشنهادهای 1+5، در مذاکرات فردا باید سنگین تر از این پیشنهادات امروز باشد.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :