رضایت روسیه از دور اول مذاکرات آلماتی

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۹۱۳۳۴۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ریانوستی» روسیه، «سرگئی ریابکوف» که سرپرستی هیئت مذاکره کننده روسی در نشست «آلماتی» را بر عهده دارد، پس از پایان روز اول، این مذاکرات را «سودمند» توصیف کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که عصر سه شنبه با هیئت ایرانی دیدار دوجانبه داشته است.

امروز «مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم امروز بعد از دور اول مذاکره ، به بهانه غیر علنی بودن گفت وگوها از بیان جو مذاکرات خودداری کرد.

وی تنها گفت که در این روز 1+5 پیشنهاد خود را ارائه داده و در انتظار پاسخ ایران است. به گفته مان، ایران هنوز پیشنهاد خود را ارائه نداده است.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی نوشته بود: بسته به آنکه ما چه پیشنهادی از طرف مقابل دریافت کنیم، ما هم پیشنهادی با همان وزن و اهمیت ارائه می کنیم. ادامه مذاکرات به این بستگی دارد که این مبادله طرح ها چطور پیش برود.

دیروز و امروز برخی منابع خبری گزارش دادند که پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان در این مذاکرات از ایران خواهند خواست تا سایت فردو را تعطیل کند و تولید اورانیوم 20درصد را نیز متوقف کند. در مقابل ایران تنها لغو تحریم تازه وضع شده مبادله طلا و برخی تحریم های کم اهمیت بانکی را دریافت خواهد کرد.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :