مذاکرات ایران و آژانس «واقع‌بینانه» بود

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۵ کد : ۱۹۱۳۳۶۷ سرخط اخبار

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از مذاکرات ایران و آژانس آن را واقع بینانه خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از مذاکرات ایران و آژانس آن را واقع بینانه خواند و نوشت: بعد از دو روز مذاکرات در قزاقستان، هیچ پیشرفتی حاصل نشد و قرار است کارشناسان اواسط مارس در استانبول دیدار کنند تا سپس مذاکرات در آوریل ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، گروه 1+5 و ایران چهارشنبه به دو روز مذاکره که هدف آن پایان دادن به یک دهه بن بست برنامه هسته ای ایران بود، خاتمه دادند با این حال، هیچ نشانه ای از حاصل شدن پیشرفت دیده نشده است.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، قرار است کارشناسان، 17 و 18 مارس در استانبول برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دهند و سپس مذاکرات 5 و 6 آوریل ادامه می یابد.

طبق این گزارش، گروه 1+5 روز اول مذاکرات را سازنده توصیف کردند بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کنند. ایران نیز مذاکرات را گامی مثبت ارزیابی کرد. در همین راستا، ریابکوف نیز گفت: این نشست سازنده بوده است.

بر اساس این خبر، کشورهای غربی پیشنهاد کرده اند که در ازای کاهش تحریم ها، ایران نیز امتیازاتی از برنامه هسته ای خود ارائه کند. هر چند سخنگوی اشتون گفته این به ایران بستگی دارد که به پیشنهادات پاسخ دهد، تهران نیز اعلام کرده با چند پیشنهاد خاص خود وارد مذاکرات شده است.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :