تأثیر تحریم‌ها بر واردات داروهای حیاتی به ایران

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۳:۳۳ کد : ۱۹۱۳۴۳۵ سرخط اخبار

فارس: گزارش تحقیقی یک روزنامه آمریکایی از تأثیری که تحریم ها بر واردات داروهای حیاتی به ایران داشته اند، پرده برمی دارد. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یک گزارش تحقیقی، تأثیر تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا بر واردات داروها به ایران را مورد بررسی قرار داد.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرده است که واردات دارویی ایران از آمریکا و کشورهای اروپایی بین سال 2011 تا 2012 حدود 30 درصد کاهش یافته و همچنان هم کاهش می یابند.

سیامک نمازی، گزارشگر تحقیقی روزنامه نیویورک تایمز از گروهی از مشاوران بازرگانی صاحب تخصص در این مسئله خواسته است برآوردی از اوضاع واردات دارو در ایران داشته باشند.

این روزنامه نگار می نویسد گروه تحقیقاتی آنها پس از انجام مصاحبه های تفصیلی با واردکنندگان و سازندگان محصولات دارویی در ایران و دبی به این نتیجه رسیده اند که تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا تحویل دارو و تجهیزات پزشکی به ایران را با اخلال مواجه کرده اند، اگر چه این تحریم ها قرار نبوده است در مبادلات تجاری کالاها و محصولات بشردوستانه مشکلی ایجاد کنند.

آمریکا و متحدان اروپایی اش ادعا کرده اند هدف از تحریم هایی که به قصد محدود کردن برنامه هسته ای ایران اعمال شده اند اثر گذاشتن بر دولت و نه مردم ایران بوده است.

علی رغم این، تحریم های وضع شده علیه بانکهای ایرانی باعث قطع ارتباط نظام مالی ایران با شبکه های مالی جهانی شد تا عملاً واردات دارو به ایران با مشکلاتی مواجه شود که کشورهای تحریم کننده همواره دامن خود را از آن عاری دانسته اند.

کلید واژه ها: تحریم واردات


نظر شما :