واکنش وحیدی به اظهارات وزیر دفاع آلمان

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۱۳۴۸۸ سرخط اخبار
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان وزیر دفاع آلمان که در توجیه افزایش قابل توجه صادرات تسلیحاتی آلمان به برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس- گفته بود دلیل اصلی فروش سلاح به این کشورها این است که اسرائیل از سوی ایران مورد تهدید قرار گرفته است،اظهار داشت: این سخنان پرده از نیات شوم و خائنانه غرب علیه ملتهای منطقه برداشت.
 
به گزارش خبرگزاری مهر سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان دماتزیر وزیر دفاع آلمان که در محل بنیاد تحقیقاتی هانریش بل برلین در توجیه افزایش قابل توجه صادرات تسلیحاتی آلمان به برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس- گفته بود: دلیل اصلی فروش سلاح به این کشورها این است که اسرائیل از سوی ایران مورد تهدید قرار گرفته است، در ارزیابی های انجام شده آنچه برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار بوده این است که ایران چقدر برای منطقه خطرناک است وگرنه مهم  این نیست که چه ارزیابی از وضعیت حقوق بشر در کشورهایی که به آنها سلاح فروخته می شود اظهار داشت: این سخنان پرده از نیات شوم و خائنانه غرب علیه ملتهای منطقه برداشت و نشان می دهد فروش سالانه میلیاردها دلار سلاح از سوی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه فقط برای حفظ منافع غرب و رژیم صهیونیستی است نه دفاع از مردم این منطقه.
 
سردار وحیدی در ادامه افزود این سخنان همچنین نشان می دهد حقوق بشر از نگاه غربی ها صرفاً ابزاری برای پیشبرد مقاصد ضد بشری آنان است و ارزش دیگری ندارد.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: معلوم شد که اتخاذ راهبرد ایران هراسی از سوی آمریکا و غرب با چه اهدافی دنبال می شود؛ دفاع از منافع ضد انسانی، ضد عربی و ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی و غارت سرمایه هایی که باید در خدمت توسعه، پیشرفت و رفاه مردم منطقه خلیج فارس باشد.
 
وی گفت: در این سخنان همچنین تلاش شده است دولتهای منطقه خلیج فارس همسو و در خدمت منافع رژیم صهیونیستی معرفی شوند که این خطری جدی برای ایجاد شکاف میان مردم و دولتهای این منطقه است.
 
سردار وحیدی در پایان گفت: وزیر دفاع آلمان و سردمداران غرب باید بدانند با فروش سلاح و تقویت نظامی رژیم صهیونیستی نمی توانند این رژیم را از سرنوشت محتومی که بواسطه جنایت های بی شمار این رژیم برای آنان رقم خواهد خورد نجات دهند.

کلید واژه ها: آلمان سلاح خلیج این سخنان رژیم صهیونیستی وزیر دفاع


نظر شما :