سفیر اسرائیل در واشنگتن

ایران از مذاکرات سواستفاده می کند!

۱۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۹۱۳۶۲۱ سرخط اخبار

سفیر اسرائیل در واشنگتن گفت: ایران تلاش می کند با استفاده از مذاکرات جدید درباره برنامه هسته ای اش، غرب را فریب بدهد.

به گزارش عصر خبر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، "آورین" افزود: ایران که قبل از این تهدید به نابودی اسرائیل کرده بود از مذاکرات با غرب را برای ادامه روند غنی سازی اورانیوم استفاده می کند.

وی ادامه داد: ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و این در حالی است که همزمان، مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای خود را از سرمی گیرد.

سفیر آمریکا در واشنگتن اظهار داشت: دیپلماسی در برابر ایران، نتیجه نداده است. علاوه بر این، تحریم ها و مجازات ها هم ایران را از ادامه اهداف خود برای دست یابی به موشک های مجهز به کلاهک های هسته ای منع نکرده است. موشک هایی که قادر به هدف گیری مراکز مهمی در خاورمیانه هستند.

"الیوت ابرامز" مشاور سیاست خارجی و امنیت ملی در دو دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان و جرج بوش پدر در آمریکا هم با تایید اظهارات سفیر اسرائیل در واشنگتن و با اشاره به مذاکرات هسته ای با ایران گفت: به نظر می رسد با خودمان مذاکره می کنیم.

از سوی دیگر، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران درباره وقت کشی در مذاکرات مربوط به بازرسی از تاسیسات هسته ای اش هشدار داد.

آمانو در سخنانی در جلسه شورای مدیران آژانس گفت: مذاکرات با ایران باید به سرعت پیشرفت داشته باشد و بر دست یابی به نتایج ملموس در آینده ای نزدیک، متمرکز شود.

وی افزود: مذاکرات آژانس با ایران برای صدور مجوز اطلاع آژانس از برخی اسناد، دیدار با مسؤولان و بازرسی از برخی مراکز ایران در جریان است؛ به خودی خود هدف نیست.

کلید واژه ها: مذاکرات واشنگتن


نظر شما :