جزئیات دیدار هسته ای ولیعهد آل سعود

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۱۳۸۷۲ سرخط اخبار
به گزارش صفحه عربی تابناک، روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الأوسط" صبح امروز در خبری اعلام کرد که «هاشم بن عبدالله یمانی» رئیس "نیروگاه ملک عبدالله انرژی هسته ای" و "ولید بن حسین أبوالفرج" معاون وی عصر روز گذشته به دیدار شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد سعودی رفتند.
 
گفته می شود آنان در این دیدار که تعدادی دیگر از مقامات و مسئولان نیروگاه هسته ای ملک عبدالله سعودی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد و فعالیت گذشته هسته ای این شهرک تقدیم ولیعهد سعودی کردند و سپس در مورد چشم اندازهای فعالیت خود مطالبی را بیان کردند. 
 
الشرق الأوسط افزود: شاهزاده سلمان هم توصیه هایی مربوط را نیز به آنان کرد تا بتوانند فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهند.
 
قابل ذکر است، عربستان سعودی از چند سال پیش به طور رسمی، آشکار و آزادانه فعالیت هسته ای خود را آغاز کرده و همچنان به این فعالیت ادامه می دهد و به دلیل امتیازات فراوانی که به کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده آمریکا داده، در این مسیر با کمترین مشکل و مانعی از سوی مجامع بین المللی مواجه نیست.
 
این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت مشابه هسته ای دارد اما همواره از سوی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا با مخالفت، مشکل و سنگ اندازی مواجه می شود و آنان تلاش می کنند ملت شریف ایران را از حق مسلم خود یعنی دستیابی به انرژی مسالمت آمیز هسته ای منع کنند.

کلید واژه ها: سعودی


نظر شما :