آمادگی آلبانی برای اعطای پناهندگی به اعضای گروهک منافقین

۲۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۹۱۴۰۶۷ سرخط اخبار

دولت آلبانی اعلام کرد که حاضر است به  اعضای گروهک مجاهدین خلق(منافقین) پناهندگی اعطا کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه "سالی بریشا " نخست وزیر آلبانی روز شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام آمادگی کشورش برای اعطای پناهندگی به 210 تن از اعضای گروهک مجاهدین خلق گفت که دولت تیرانا بنا به دلایل انساندوستانه حاضر است به اعضای این گروه که هم اکنون در پایگاه لیبرتی بغداد هستند، پناهندگی بدهد.

در بیانیه دولت آلبانی آماده است این اقدام در پی درخواست دولت آمریکا و سازمان ملل صورت می گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه "مارتین کوبلر" نماینده سازمان ملل در عراق و "باربارا لیف" مشاور دستیار وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در این باره و دیگر تمهیدات امنیتی با مقامات آلبانی گفتگو کرده اند.

گفتنی است سرکردگان گروهک مجاهدین خلق در واکنش به این تصمیم دولت آلبانی ضمن استقبال از آن گفتند که این مساله جدیدی نیست و دولت آلبانی در ماه نوامبر سال گذشته موافقت خود را با پذیرش برخی از اعضای این گروه اعلام کرده بود.

هم اکنون نزدیک به 3 هزار تن از اعضای گروهک منافقین از پایگاه سابق این گروه در شهر اشرف منطقه دیالی به پایگاه سابق نظامیان آمریکایی در بغداد (کمپ لیبرتی) منتقل شدند. مقامات گروهک منافقین اخیرا اعلام کردند خواستار اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک هستند.

 سرکردگان گروهک منافقین به اعضای این گروهک اجازه ارتباط با خارج را نمی دهند و بسیاری از اعضای این گروهک به صورت ایزوله در اردوگاه متعلق به این گروهک نگهداری می شوند.

گروهک منافقین سابقه فعالیت های گسترده تروریستی را در کارنامه خود دارد . این گروهک تا کنون دهها هزار نفر از مردم و مسئولان دولتی جمهوری اسلامی را به شیوه ترور حذف فیزیکی کرده است.

این گروهک همچنین در دوران جنگ تحمیلی هست ساله صدام علیه کشورمان، در صف ارتش عراق با نیروهای ایرانی می جنگید.

کلید واژه ها: گروهک آلبانی اعضای این این گروهک پناهندگی منافقین از اعضای


نظر شما :