مذاکرات هسته‎ای به این زودی به نتیجه نمی رسد

۲۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۹۱۴۹۵۲ سرخط اخبار
یک نشریه معتبر آمریکایی نوشت با وجود اینکه شاید خبر فوق ناامید کننده باشد، اما جای تعجب ندارد که مذاکرات هسته‎ای به شکست منتهی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آتلانتیک در مطلبی تحت عنوان "چرا مذاکرات هسته ای ایران به این زودی به نتیجه نمی رسد؟" به بررسی آخرین دور مذاکرات هسته‎ای جمهوری اسلامی با گروه 5+1 پرداخت.

در این مطلب آمده است: "پیش بینی این که مذاکرات هسته ای ایران به زودی به اوج خود می‎رسد -یا دو طرف به تفاهم می‎رسند یا جنگی به راه خواهد افتاد- بر اساس برداشت اشتباهی از شرایط است. در حالی که برخی شرایط را بحرانی می‎دانند، اما بیشتر به نظر می‎رسد در شرایط در حال رسیدن به تعادل است."

بنیامین آلتر و ادوارد فیشمن، دو نویسنده مطلب فوق در ادامه نوشته‎اند که با وجود تحریم‎ها ایران همچنان بر مواضع خود پافشاری می‎کند و حاضر با دست کشیدن از آنها نیست و واشنگتن نیز بن بست کنونی را به جنگ ترجیح می دهد: "تنها در صورتی که جمهوری اسلامی گام استواری به سمت ساخت سلاح هسته‎ای بردارد، آمریکا به ایران حمله خواهد کرد."

آتلانتیک می‎افزاید: "هم ایران و هم آمریکا نسبت به رسیدن به تفاهم ابراز تمایل می‎کنند، اما مساله این است که یک توافق بزرگ بعید است" و مدعی شد که تهران مایل به حفظ وضع موجود است.

در ادامه نویسندگان با ذکر این که با وجود مشکلات اقتصادی بر اثر تحریم‎های بین‎المللی، نشانی از ضعف در این کشور دیده نمی‎شود به نظرسنجی گالوپ استناد می‎کند که %47 درصد ایرانی ها آمریکا را مقصر تحریم‎ها می‎دانند و نه مقامات تهران.

آتلانتیک در پایان آورده است که منافع ملی و نیاز روزافزون کشورهایی همچون چین و هند به انرژی، باعث ناکارآمدی تحریم‎های نفتی شده است.

 

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :