رایزنی بان کی‌مون و شورای امنیت برای حل دیپلماتیک بحران سوریه

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۱۵۷۰۱ سرخط اخبار

بان کی مون در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل با بررسی اوضاع نامساعد انسانی سوریه، به دنبال راه های حل و فصل بحران این کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری روسیا الیوم، مارتین نسیرکی، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان روسیه، انگلیس، چین، آمریکا و فرانسه پنج عضو دائم شورای امنیت، به دنبال بهبود شرایط و حل و فصل بحران سوریه هستند.
نسیرکی در گفت وگویی مطبوعاتی عنوان داشت: بان کی مون در این دیدار روش های دیپلماتیک ممکن برای حل و فصل بحران سوریه را به بحث گذاشت.
وی افزود: همچنین هدف از این دیدار بهبود شرایط نامناسب انسانی در سوریه و کشورهای همسایه سوریه است.
بان کی مون همچنین نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت را از نتایج و اخبار حاصل از پژوهش هیات تحقیقاتی در خصوص استفاده سوریه از سلاح شیمیایی آگاه کرد.
سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد که این دیدار با خواست دبیرکل سازمان ملل برگزار شده است.
دیپلمات ها و نیز مارتین نسیرکی بر برگزاری نشست تاکید کردند، اما این مقام ارشد سازمان ملل در خصوص خبر استعفای اخضر الابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه اطلاعاتی ارائه نکرد.
یکی از معاونان ارشد الابراهیمی به خبرگزاری فرانسه گفت، بهتر است تا پیش از اواسط ماه جاری میلادی سخنی از استعفای وی به میان نیاید. این در حالی است که دیپلمات ها اعلام کرده اند که الابراهیمی مصمم است از سمت خود کناره گیری کند.

کلید واژه ها: سوریه دبیرکل سازمان ملل


نظر شما :