نامه ایران به سازمان ملل

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۱۵۸۵۴ سرخط اخبار
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل ، رییس شورای امنیت و رییس مجمع عمومی تاکید کرد هیچ چیز نمی تواند استفاده از زور و تجاوز برضد یک کشور مستقل را توجیه کند و متجاوز باید درباره عواقب ناشی از اقدام نامشروع خود که صلح و امنیت بین المللی را در معرض خطر قرار داده است، پاسخگو باشد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد خزاعی در نامه خود به رئیس شورای امنیت با ابراز نگرانی ازحملات هوائی اخیر رژیم صهیونیستی برضد سوریه ، این تجاوز را تحریک کننده و غیر قابل توجیه خواند و آن را به شدت محکوم کرد.
 
وی در این نامه که رونوشت آن بطور همزمان برای دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال شد، تصریح کرد: معتقدیم اینگونه اقدامات جنایتکارانه و غیرمسئولانه باید توسط جامعه بین المللی و بویژه سازمان ملل و نهادهای ذیربط آن به دلایل متعدد  بررسی شود.
 
محمد خزاعی افزود: این تجاوز رژیم صهیونیستی نقض جدی قوانین بین المللی بویژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به منع استفاده از زور علیه دولتهای عضو سازمان ملل متحد است.
 
سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد افزود: روشن است که این حملات رژیم صهیونیستی باعث افزایش جدی تنش در منطقه شده و عامل موثری در بی ثبات تر شدن منطقه است.
 
محمد خزاعی از دبیرکل سازمان ملل خواست موضوع تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه را براساس اصول منشور ملل متحد برای حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در دستور کار قرار دهد و از تجاوزهای بیشتر این رژیم جلوگیری بعمل آورد.
 
سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین درخواست کرد این نامه و همچنین ضمائم آن به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ثبت و منتشر شود.
 
نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل از حملات اسرائیل به سوریه
 
سخنگوی سازمان ملل متحد نیز با اشاره به وجود گزارشهایی درباره تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق، از سوریه و رژیم صهیونیستی خواست با خویشتنداری، از وخامت اوضاع جلوگیری کنند.
 
مارتین نسیرکی در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد از قول بان کی مون افزود: دبیرکل سازمان ملل مراتب نگرانی شدید خود را از گزارش ها مبنی بر حملات هوایی اسرائیل به سوریه اعلام کرده است.
 
وی با اشاره به تکمیل نبودن اطلاعات سازمان ملل و نبود جزئیات درباره این موضوع گفت: سازمان ملل متحد خواستار بررسی مستقل این مسئله است.
 
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین گفت: بان کی مون در نخستین واکنش به این خبر، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه و پایبندی کشورها به همه قطعنامه های شورای امنیت را خواستار شده است.

کلید واژه ها: سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی امنیت شورای امنیت تجاوز بین المللی دبیرکل سازمان ملل دبیرکل سازمان سوریه


( ۱ )

نظر شما :