شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۱۵۷۸۱ سرخط اخبار

ایسنا- در پی تجاوزهای پیاپی جنگنده های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و استفاده از آسمان این کشور برای حمله به سوریه، بیروت رسما از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، بیروت به طور رسمی از تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان به شورای امنیت شکایت کرد و از این شورا خواست مانع تکرار اقدامات خصمانه اسرائیل علیه لبنان شود.

عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان در تماسی تلفنی با نواف سلام، نماینده دائم لبنان در سازمان ملل از وی خواست تا این شکایت را به رئیس دوره ای شورای امنیت تقدیم کند.

در روزهای اخیر نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده های اسرائیلی بسیار افزایش یافته و هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه استفاده می کنند.

در شکایت لبنان به شورای امنیت آمده است: اقدامات اسرائیل نقض آشکار حاکمیت لبنان است و بی توجهی به قطعنامه های صادر شده از سوی شورای امنیت از جمله قطعنامه 1701 محسوب می شود.

جنگنده های رژیم صهیونیستی تاکنون هزاران بار حریم هوایی لبنان را نقض کرده اند اما در چند روز اخیر ورود هواپیماهای اسرائیلی به آسمان لبنان به شدت افزایش یافته و در مواردی هواپیماهای اسرائیلی از خاک لبنان به سوی اهدافی در سوریه شلیک کردند.

کلید واژه ها: لبنان


نظر شما :