اشکنازی: باید مخالفان اسد را به سلاح‌های مرگبار مجهز کنیم

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۹۱۵۸۳۶ سرخط اخبار

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه دنیا نباید نسبت به استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی بی تفاوت و منفعل بماند، گفت: رئیس جمهوری سوریه باید شخصا مسوولیت این اقدامات را برعهده بگیرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، گابی اشکنازی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با این شبکه خبری گفت: بی تفاوت بودن و اقدامی انجام ندادن یک گزینه نیست.

وی افزود: پیش از آنکه هر اقدامی صورت بگیرد باید بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به عنوان متهم و مقصر اصلی این رویداد بشناسیم. باید کاملا این مساله را روشن کنیم که تمامی اینها تصمیمات بشار اسد بوده اند.

 

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مجموعه ای از اقدامات را از مسلح کردن مخالفان حکومت بشار اسد گرفته تا ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخش هایی از سوریه مطرح کرد.

وی به طور واضح اعلام کرد: اکنون زمان آن رسیده است تا مخالفان حکومت بشار اسد را مسلح کنیم. این اقدامی است که آمریکا نیز موافق آن است و چند کشور اروپایی تاکنون آن را انجام داده اند.

 

اشکنازی گفت: این بدان معناست که مخالفان اسد را به سلاح های مرگبار مجهز کنیم تا بتوانند بشار اسد را سرنگون کنند.

وی افزود که بسیار متاسف است که بیشتر اقداماتی که می توانست در گذشته صورت بگیرد انجام نشده و شاید اگر این اقدامات صورت می گرفت جان بسیاری را در این ناآرامی های داخلی حفظ می کرد.

 

ناآرامی های سوریه تاکنون جان 70 هزار تن را گرفته و بیش از یک میلیون تن را آواره کرده است.

اشکنازی افزود: باید حدود یک سال پیش که تنها 10 هزار تن در این ناآرامی ها کشته شده بودند و گروه های تندرو وارد نشده بودند، وارد عمل می شدیم.

 

اشکنازی که از سال 2007 تا 2011 میلادی به عنون رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده گفت: سرنگونی بدون شک بشار اسد هم برای اسرائیل خوب است و هم بد. این رویداد محور افراطی بین دمشق، حزب الله و حماس را از بین می برد در واقع سوریه مرکز سازماندهی حزب الله است.

وی در خصوص نگرانی های مربوط به افزایش گروه های افراط گران در نزدیکی مرز اسرائیل گفت: نیروهای امنیتی اسرائیل توانایی مقابله با تهدیدهای مرزی را دارند.

کلید واژه ها: سوریه بشار اسد مشترک ارتش


نظر شما :