واکنش کره شمالی به دیدار رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۹۱۵۹۸۱ سرخط اخبار

پیونگ یانگ سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن را چاپلوسی یک شاگرد برای استاد خود و آن را مقدمه یک جنگ علیه این کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی امروز جمعه نشست و دیدار آخر هفته باران اوباما رئیس جمهوری آمریکا و پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی در کاخ سفید را مقدمه یک جنگ علیه پیونگ یانگ خواند.

این درحالیست که یک  ناو مسلح به سلاح هسته ای آمریکا قرار است به سواحل کره جنوبی سفر کند. کره شمالی پیش از این از بازدید ناو «یو اس اس نیمیتز» آمریکا به کره جنوبی انتقاد شدید کرده بود.

با این وجود کره شمالی تاکید کرد که منتظر است سئول سیاست های خود را تغییر دهد.

براساس این گزارش، پیونگ یانگ سفر پارک به آمریکا را «همانند چاپلوسی محض یک شاگرد برای استاد خود خواند».

پارک رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در آمریکا خواستار پاسخ بین المللی متحد به تهدیدات کره شمالی شد و گفت هم اکنون زمان پایان بخشیدن به «حلقه شرارت» است.

رئیس جمهور کره جنوبی که در نشست مشترک کنگره صحبت می کرد، گفت: الگو بسیار آشنا و به طور بدی گمراه کننده است. کره شمالی یک بحران را تحریک می کند. جامعه بین الملل دوره به خصوصی از تحریم ها را اعمال می کنند و سپس کره شمالی امتیازات و پاداش هایی را پیشنهاد می دهد و در همان زمان پیونگ یانگ از زمان استفاده کرده تا توانایی هسته ای خود را به پیش ببرد.

خانم پارک از کره شمالی درخواست کرد تا «گزینه صحیح» را انتخاب کند و تاکید کرد که جامعه بین الملل باید با یک صدا این گزینه را اجباری کرده و پیام ثابت و شفافی را به کره شمالی انتقال دهند.

وی همچنین با اوباما در کاخ سفید دیدار و گفت وگو کرد.

باراک اوباما تاکید کرد که بر حمایت و دفاع از متحد خود پایبند است و آمریکا به هیچ وجه از حمایتهای خود از کره جنوبی کم نمیکند.

تنش در شبه جزیره کره از زمان آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه فوریه افزایش یافت. کره شمالی پیش از این 2 بار در سالهای 2006 و 2009 آزمایش هسته ای انجام داده بود.

کلید واژه ها: کره شمالی کره جنوبی آمریکا


نظر شما :