صالحی: کنفرانس دوستان سوریه در تهران برگزار می‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۱۶۲۱۹ سرخط اخبار

 وزیر خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیرش به عربستان گفت: در جریان سفر به عربستان با آقای سعود الفیصل گفت وگوهای شفاف و صریحی داشتیم و مسائل فی مابین و مسائل منطقه ای و بین المللی در این گفت وگو مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه نمی تواند بیش از این جزئیات این مذاکرات را بیان کند، گفت: انشاء الله صفحه ی جدیدی در روابط دو جانبه ایران و عربستان آغاز می شود و با رایزنی های مستمر، برخی از اختلاف نظرهایی که وجود دارد رفع می شود و انشاء الله مشاهده خواهید کرد که روابط دو کشور در ابعاد مختلف گسترش بیشتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در جریان سفر به عربستان با وزیر خارجه مصر در مورد مسائل سوریه و طرح پیشنهادی مصر گفت وگو کردیم، گفت: ما با اصول طرح مصر در مورد سوریه موافق هستیم قبلا تماس هایی داشته ایم و آن را قبول کرده ایم البته برخی کشورها نظراتی دارند و در حال رایزنی هستند از جمله اینکه مشاور آقای مرسی به ترکیه رفته تا با مقامات ترکیه نیز رایزنی کند ولی همانطور که گفتم ما با اصول طرح موافق هستیم.

وی افزود: مسائل و بحران سوریه به گونه ای پیش می رود که نظرات کشورهای دیگر و جامعه بین المللی در جهت حل و فصل مسائل سوریه است.

وی همچنین در مورد اجلاس دوستان سوریه در تهران نیز گفت: ما از تعدادی از کشورها دعوت کرده ایم که در این اجلاس حضور پیدا کنند و انشاء الله طبق برنامه ریزی انجام شده این اجلاس 8 خرداد برگزار می شود و امیدواریم تعداد قابل توجهی از مسوولان کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در سفر به عربستان در ارتباط با وضعیت اتباع ایرانی و اتفاقی که چندی پیش در تهران توسط یکی از دیپلماتهای عربستانی انجام شد با مقامات این کشور صحبت کردید گفت: کارهای کنسولی در این ارتباط در حال انجام است.

وی با بیان این که این اتفاقات بعضا رخ می دهد گفت: کمیته های کنسولی کارها را در این زمینه پیگیری می کنند و ما نگرانی از این بابت نداریم.

کلید واژه ها: عربستان سوریه اجلاس


نظر شما :