پشت پرده تماس اوباما با میشل سلیمان

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۱ کد : ۱۹۱۶۴۴۸ سرخط اخبار

روزنامه الاخبار لبنان با افشای پشت پرده تماس تلفنی اوباما با میشل سلیمان افرادی که در ورای این اقدام مداخله جویانه قرار داشته اند را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که تماس باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با میشل سلیمان همتای لبنانی وی در راستای درخواست سفارت آمریکا در لبنان برای افزایش فشار بر تمام سلام مأمور تشکیل کابینه برای تن دادن به خواسته های جریان هوادار غرب در این کشور و تسریع در تشکیل دولت لبنان بوده است.

این منابع تاکید کردند که سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان و سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی با هم توافق کردند که در سایه عدم اقدام عربستان سعودی به افزایش فشارها بر تمام سلام در راستای تسریع در روند تشکیل دولت و عدم توانایی حریری و جعجع و سایر هواداران آنها برای فشار بر طرف سعودی، دست به دامن آمریکا شده و از این کشور برای تشویق سلیمان و تمام سلام به تسریع در تشکیل دولت کمک بگیرند.

بر اساس این گزارش، تماس ها در این رابطه از سوی نیروهای لبنانی و شخص مروان حمادة نماینده پارلمان و محمد شطح مشاور سعد حریری با مورا کونیلی سفیر آمریکا در لبنان انجام شد. دو طرف در این دیدار توافق کردند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را قانع کنند تا وی فشارها بر تمام سلام برای تسریع در تشکیل دولت را تشدید کند. در این راستا قرار شد اوباما توصیه هایی را نیز در مورد مواضع سلیمان در زمینه بحران سوریه و ادعای آمریکا در مورد مشارکت حزب الله در درگیری های سوریه به وی در راستای افزایش فشارها بر حزب الله لبنان داشته باشد.

جریان 14 مارس شرایط کنونی را آخرین و استثنایی ترین فرصت برای احیای خود می داند و سعی دارد با فشار بر نخست وزیر و رئیس جمهور،جریان 8 مارس را به قبول یکی از دو طرح استثماری (8-8-8) و دولت یک جانبه و تحمیلی مجبور کند که هر دوی این طرح ها هیچ جایگاه خاص سیاسی و تصمیم سازی به جریان هوادار مقاومت نمی دهد.

کلید واژه ها: لبنان آمریکا سلام تمام سلام تسریع در سلیمان اوباما تسریع تشکیل دولت


نظر شما :