مذاکره با آمریکا به صلاح نیست

۰۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۴:۵۵ کد : ۱۹۱۶۵۰۸ سرخط اخبار

329579_929.pngبه گزارش مشرق، سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهمترین برنامه دولت آینده وی مبارزه با تورم است، گفت: ظرف سال های گذشته دولت ها به شدت متورم شده اند و ملت گرانی ناشی از تورم را تحمل کرده است.

وی افزود: با توجه به شناختی که من از اقتصاد ایران دارم و همچنین فعالیتی که در وزارتخانه های مختلف داشته ام مهمترین مشکل کشور را تورم می دانم و راهبرد اصلی من نیز مبارزه با تورم و کاهش هزینه های دولت خواهد بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید برداشت هزینه های دولت از جیب های مردم متوقف شود و به معیشت آنان توجه ویژه ای شود.

غرضی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا شما ستادی برای فعالیت دارید یا نه، گفت: ستاد من قلب های مردم و مومنین است و من هیچ ستاد و سخنگویی نخواهم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه اگر شخصی به صورت مستقیم به شما بگوید که به هیچ عنوان در انتخابات ریاست جمهوری رای به شما نخواهد داد، گفت: به نظر من، باید در مقابل آن شخص سر به زیر انداخت و خدا را شکر کرد و به این فکر کرد که چرا آن شخص به ما رای نداده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: من در اصفهان و در انتخابات مجلس با بیش از 300 هزار رای به نمایندگی مجلس رسیدم. این در حالی است که هیچ کس چنین رای را در اختیار ندارد. من هر زمان که به مجلس معرفی شدم با چهار پنجم و یا پنج ششم آرا به وزارت رسیده ام. البته باید رای مردم را نیز پذیرفت.

غرضی در پاسخ به سوال دیگری درباره روابط ایران و آمریکا گفت: بالاخره آمریکا یک دولت مردمی است و رهبری مصدق را سرنگون کرده است و ملت ایران در مقابل و در 22 بهمن جواب آمریکا را داده است.

وی افزود: به نظر من مذاکره با آمریکا به هیچ عنوان به صلاح نیست. اما تعامل و آن هم تعامل سفت و سخت بسیار لازم است.

غرضی در پاسخ به این سوال که منظور وی از تعامل چیست، گفت: ما 30 سال است که با آمریکا در تعامل هستیم. زمانی که آمریکا نیروهای زمینی خود را در افغانستان پیاده کرد ما در تعامل زمینی با این کشور بودیم. هم اکنون نیز در سوریه با آمریکا در حال تعامل هستیم. این کشور می خواهد دولت سوریه را سرنگون کند و ما با استفاده از ظرفیت های خود مانع آن می شویم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز آمریکا با اسرائیل و ترکیه چه می کند؟ با استفاده از ترکیه به دنبال ضربه زدن به سوریه است و به اسرائیل می گوید که به صورت نیابتی به ایران حمله کند.

غرضی در ادامه با اشاره به اینکه ایران به هیچ عنوان نباید در بحث هسته ای در مقابل کشورهای زورگو از حقوق خود عقب نشینی کند گفت: هرگونه شل شدن در این باره به معنای عقب نشینی محسوب می شود.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا برای حوزه فرهنگ نیز برنامه ای دارید گفت: فرهنگ متعلق به بطن مردم است و برخی تلاش کرده اند تا آن را از نسل مردم جدا کنند و ما باید آن را به مردم بازگردانیم.

غرضی در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با فساد در دولت آینده خود گفت: فساد و تمام انواع آن به دلیل تورم در کشور است و ما باید با مبارزه با تورم آن را از بین ببریم. همچنین غرضی بر ضرورت احترام به رای مردم گفت: دولت ها همگی می آیند و می روند اما احترام به رای مردم سنت نیکی است که باقی می ماند.

کلید واژه ها: آمریکا انتخابات ریاست جمهوری


نظر شما :