اروپا هم کره شمالی را تحریم کرد

۰۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۱۶۵۱۲ سرخط اخبار

 گروه های امدادرسان اروپایی اعلام کردند، به دنبال تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بر اصلی ترین بانک تبادلات ارزی پیونگ یانگ ، بانک های اروپا نیز ارسال پول به کره شمالی را متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه های امدادرسان اروپایی اعلام کردند، اگر ارسال پول کافی برای عملیات به کره شمالی غیرممکن شود، وام دهندگان نیز احتمالا حمایت خودشان را از برنامه های امدادرسانی قطع می کنند.

رئیس برنامه های گروه امدادرسان آلمان اعلام کرد: این مساله نهایتا توانایی ما را برای اجرای برنامه ها کاهش می دهد و یا منجر به توقف کامل آنها می شود.

وی که به تازگی از کره شمالی بازگشته است، افزود: اگر تمامی گروه های امدادرسان مجبور به خروج از این کشور شوند، این مساله بر میلیون ها انسان تاثیر می گذارد.

مقام های اتحادیه اروپا و سازمان های خصوصی اعلام کردند، بزرگترین مشکل تصمیم اخیر بانک چین است که حساب های بانک تجارت خارجی کره شمالی را مسدود کرده است چرا که ارسال پول به کره شمالی از طریق بزرگترین بانک تبادل ارزی چین انجام می شد.

تجار چین در کره شمالی اعلام کردند، آنها نیز به دنبال این تصمیم با مشکل روبرو شده اند چرا که بانک های چین دیگر تمایلی به همکاری با بانک های کره شمالی ندارند.

واشنگتن پس از آنکه بانک تجارت خارجی کره شمالی را متهم کرد که به برنامه ممنوع شده تسلیحات اتمی پیونگ یانگ کمک مالی رسانده ، این تحریم ها را در ماه مارس بر این بانک که اصلی ترین بانک تبادل ارزی کره شمالی محسوب می شود، اعمال کرد.

کارمندان و مقام های گروه های کمک رسان اعلام کرده اند، تمامی سازمان های خصوصی، آژانس های سازمان ملل و سفارت ها در پیونگ یانگ باید از بانک تجارت خارجی این کشور استفاده کنند.

مقام های آمریکا به اتحادیه اروپا تاکید کرده اند تا تحریم هایی را بر بانک تجارت خارجی کره شمالی اعمال کنند.

دیپلمات های اتحادیه اروپا در خصوص این مساله مذاکره کرده اند اما در خصوص پیامدهای این تصمیم نگرانند.

کلید واژه ها: بانک کره شمالی بانک تجارت خارجی کردند چین تجارت خارجی بانک تجارت خارجی اعلام کردند تجارت امدادرسان اروپا


نظر شما :